Raiders of the Lost Ark

cinta de 1981 dirichita por Steven Spielberg
Raiders of the Lost Ark
Títol Raiders of the Lost Ark
Póster d'a cinta, obra de Richard Amsel.
Póster d'a cinta, obra de Richard Amsel.
Ficha tecnica
Dirección Steven Spielberg
Producción Frank Marshall
Guión Lawrence Kasdan
Musica John Williams
Fotografía Douglas Slocombe
Montache Michael Kahn
Actors Harrison Ford
Karen Allen
Paul Freeman
Ronald Lacey
John Rhys-Davies
Denholm Elliott
Datos y cifras
País(es) Estaus Unius
Anyo 1981
Debantadera 12 de chunio de 1981 Estaus Unius[1]
Chenero(s) Cine d'aventuras
Cine d'acción
Durada 115 min.
Idioma(s) Anglés
Companyías
Productora(s) Lucasfilm Ltd.
Distribución Paramount Pictures
Presupuesto 20 millons de dólars
Informacions en bases de datos especializadas:

Raiders of the Lost Ark (títol orichinal en anglés, en aragonés En busca de l'arca perdida, enguerada en Aragón con o suyo títol traduciu enta lo castellano como En busca del arca perdida) ye una cinta de cine estausunidense de cine d'aventuras y cine d'acción de l'anyo 1981, dirichida por Steven Spielberg seguntes un guión de Lawrence Kasdan, con una banda sonora orichinal de John Williams, una dirección de fotografía de Douglas Slocombe y producida por Frank Marshall ta la productora cinematografica Lucasfilm Ltd., protagonizada por Harrison Ford, Karen Allen, Paul Freeman, Ronald Lacey, John Rhys-Davies y Denholm Elliott.[2]

En a cinta, Indiana Jones (Harrison Ford), un arqueologo camandulero, compite con as fuerzas alemanas d'o Tercer Reich en 1936, pa recuperar l'Arca de l'Alianza, perdida fa muito tiempo, una reliquia que se diz que fa invencible a l'exercito que la poseye. Treballando en equipo con a suya dura ex amant Marion Ravenwood (Allen), Jones corre pa privar que l'arqueologo rival Dr. René Belloq (Freeman) guíe a os nazis enta l'Arca y o suyo poder.

Lucas concibió Raiders of the Lost Ark en primerías d'o decenio de 1970. Buscando modernizar as cintas en serie d'en primerías de d'o sieglo XX, desembolicó la ideya encara mas con Kaufman, qui suchirió l'Arca como l'obchectivo d'a cinta. Lucas finalment se centró en desembolicar a suya opera espacial de 1977 Star Wars. O desembolique de Raiders of the Lost Ark se reprenió ixe anyo cuan compartió l'ideya con Spielberg, qui s'unió a lo prochecto bels meses dimpués. Encara que la parella teneba ideyas pa escenas notables en a cinta, contractoron a Kasdan pa emplir os vuedos entre éls. A fotografía prencipal prencipió en chunio de 1980 con un presupuesto de 20 millons de dólars. O rodache se fació en escenarios d'Elstree Studios, Anglaterra, y en localizacions en La Rochelle, Tunicia, Hawaii y California.

Encara que as encuestas previas a lo suyo enguero amostroron una mica d'intrés de l'audiencia en a cinta, especialment en comparanza con a cinta de superherois Superman II, Raiders of the Lost Ark se convirtió en a cinta mas taquillera de 1981, ganando bels 330,5 millons de dólars en tot o mundo. Estió un exito de critica, recibindo elochios por a suya versión moderna de cintas en serie mas antigas, y a suya acción y aventuras ininterrompidas. Tot l'elenco estió elochiau, en particular Ford, Allen y Freeman. Raiders of the Lost Ark recibió numbrosas nominacions a premios y, entre d'atros, ganó cinco premios Oscar de l'Academia, siet premios Saturn y un premio BAFTA.

En os anyos transcorrius dende o suyo enguero, la cinta ha creixiu en estima, y muitos agora la consideran como una d'as millors cintas d'o decenio de 1980 y una d'as millors cintas d'acción y aventuras nunca realizadas. Tenió un impacto significativo y duradero en a cultura popular; l'exito d'a cinta cheneró una gran cantidat d'imitadors en cuantos medios y inspiró a una variedat de cineastas. Raiders of the Lost Ark ye a primera cinta de lo que se convertiría en a franquicia d'Indiana Jones, que incluye tres cintas mas: Indiana Jones and the Temple of Doom, Indiana Jones and the Last Crusade y Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, una serie de televisión, videochuegos, cómics, novelas, atraccions de parques tematicos, chuguez, chuegos de mesa, coleccionables y un remake amateur. A Biblioteca d'o Congreso d'os Estaus Unius la seleccionó pa a suya preservación en o Rechistro Nacional de Cintas en 1999.

Elenco editar

Argumento editar

En 1936, l'arqueologo estausunidense Indiana Jones recupera un idolo d'oro d'un templo peruano con trapa explosiva. L'arqueologo rival René Belloq l'encorrala y li furta l'idolo; Jones fuye en un hidroavión que aspera. Dimpués de tornar enta Estaus Unius, Jones ye informau por dos achents d'intelichencia de l'exercito que as fuerzas alemanas nazis son excavando en Tanis, y un d'os suyos telegramas menciona a l'antigo mentor de Jones, Abner Ravenwood. Jones deduz que os nazis buscan l'Arca de l'Alianza, que Adolf Hitler creye que fará que o suyo exercito sía invencible. Os achents reclutan a Jones pa recuperar l'Arca primero.

En un tabierna de Nepal, Jones s'achunta con a filla de Ravenwood, Marion, con qui Jones tenió una vegada una relación ilicita, y descubre que Ravenwood ha muerto. A barra se preta fuego mientres una baralla con l'achent d'a Gestapo, Arnold Toht, qui plega pa levar-se un medallón de mans de Marion. Toht fa un poder recuperar o medallón d'as flamas, pero nomás crema a suya imachen en a suya man. Jones y Marion prenen o medallón y fuyen chuntos.

Viachan enta lo Caire, an conoixen a l'amigo de Jones, Sallah, qui revela que Belloq ye aduyando a los nazis, y han creyau una replica incompleta d'un medallón a partir d'as cremaduras en a man de Toht. Os soldaus y mercenarios nazis atacan a Jones, y aparentment Marion muere, deixando a Jones acotolau. Un imán descifra lo medallón de Jones, revelando que un costau tien una alvertencia contra a perturbación de l'Arca, y l'atro as midas correctas pa la "gayata de Ra", un elemento emplegau pa localizar l'Arca. Jones y Sallah paran cuenta de que os nazis son cavando en una ubicación incorrecta y s'infiltran en o puesto d'excavación nazi. Usan o medallón y a gayata de Ra pa localizar o Pozo d'as Almas, o puesto de descanso de l'Arca. Recuperan l'Arca, un cofre dorau intrincadament decorau, pero Belloq y os nazis los descubren, s'apoderan de l'Arca y siellan a Jones y Marion, que Belloq ha manteniu captivos, adintro d'o pozo. A parella fuye por una obredura y fuye con un cambión que transporta l'Arca. De conchunta con Marion, Jones s'encarga de carriar l'Arca a Londres a bordo d'un barco.

Un submarín nazi intercepta lo barco y s'apodera de l'Arca y Marion; Jones puya a amagatons a lo submarín. O barco viacheya a una isla en a mar Echea, an Belloq tien l'intención de prebar o poder de l'Arca antis de presentarsela a Hitler. En o camín, Jones tiende una emboscada a lo grupo nazi y menaza con destruyir l'Arca, pero se veye obligau a rendir-se dimpués que Belloq deduz que nunca destruiría bella cosa historicament significativa y tamién quiere saber si o poder de l'Arca ye reyal. Os nazis restrinchen a Jones y Marion en o puesto de preba mientres que Belloq ubre ceremonialment l'Arca, pero nomás troba que arena en o suyo interior. Seguindo as instruccions de Jones, él y Marion zarran os uellos pa privar mirar l'Arca ubierta, ya que libera espritos, flamas y rayos d'enerchía que matan a Belloq, Toht y os nazis reunius antis de zarrar-se. Jones y Marion ubren os uellos pa trobar l'aria esclarexida de cuerpos y as suyas ligaduras removidas. De tornada en Washington, D.C., o gubierno d'os Estaus Unius recompensa a Jones y Marcus Brody por asegurar l'Arca. Tot y con a insistencia de Jones, os achents nomás afirman que l'Arca ha estau tresladada l'un puesto no revelau pa que os "hombres importants" l'estudien. En un gran magazén, l'Arca ye embalada y almagazenada entre atras innombrables caixas.

Se veiga tamién editar

Referencias editar

  1. (en) Enguero de Raiders of the Lost Ark en Internet Movie Database.
  2. (en) Derek Taylor: The Making of "Raiders of the Lost Ark". Ballantine Books, agosto de 1981. ISBN 0-345-29725-3.

Vinclos externos editar