Abrir menú principal
Iste articlo ye sobre o municipio d'a Valencia​ dito Pueyo de Cebolla. Ta atros usos se veiga Cebolla (desambigación).

Pueyo de Cebolla (El Puig, o El Puig de Santa Maria, en catalán) ye un municipio de la provincia de Valencia, situato en la comarca de la Huerta Norte. La suya población ye de 9030 habitants (2012), en una superficie de 26,8 km² con una densidat de población de 336,94 hab/km².

Pueyo de Cebolla
Municipio d'o País Valencián
anviesta de lo lugar, situato entre dos pueyos
Entidat
 • Estato
 • Comunidat
 • Provincia
 • Comarca
Municipio
Flag of Spain.svg Espanya
Comunidat Valenciana
Valencia
Huerta Norte
Superficie 26,8 km²
Población
 • Total

8735 hab. (2016)
Altaria 50 m.
Distancia
 • 14 km

enta Valencia
Codigo postal 46540
Pueyo de Cebolla en lo País Valencián Pueyo de Cebolla en la comarca de la Huerta Norte

HistoriaEditar

Chaime I d'Aragón prenió Pueyo de Cebolla pa tener-ie una base enantes de prener Valencia capital. Las Cronicas de los Chudeces de Teruel en parlan tamién referindo-se a l'anyata chudicial 1237-1238, pero escriben ya Poyo y no Pueyo con diftongación debant de YOD:

Anno Mº CC XXXVIIº. Don Martin Domingo de Riello. Fue poblada Santa María del Poyo

. Versión A.

1239. Don Miguel Domingo de Reyello. En esti año fue poblado el lugar de Santa Maria del Puig

Versión AHT, tardana.

Don Martin Domingo de Reyello. Fue poblada Santa Maria del Poyo

Versión B.A.R.

Era Mª CCª LXXV. Don Martin Domingo de Reyello. Fue poblada Santa Maria del Poyo

Versión B.

La versión mas tardana y castellanizata, obra d'un copista que amás sapeba catalán, tamién diz que en l'anyata chudicial 1238-1239 Chaime I d'Aragón prenió Valencia salindo de lo Pueyo y que dimpués Chaime I cedió la suya antiga base a los flaires de la Mercet:

En esti año fue presa et se guanio la ciudad de Valencia por el dito rei Don Jaime de Aragón desde el dicho lugar de Santa María del Puig de Valencia e por esto fue dado a los frailes de la Merced de los cativos aquel lugar et lievan ellos el estado real en los pechos del abito

.

ToponimiaEditar

En arabe se diciba Chubayla, diminutivo de chabal, que significa mont. Los conqueridors aragoneses por etimolochías populars cambeoron Chubayla por Cebolla y como yera un castiello en una elevación u pueyo en meyo d'una plana li posoron Pueyo de Cebolla, Pueyo de la Cebolla u Cepolla.

Ramón Menéndez Pidal comenta en lo suyo libro sobre lo Cantar de Mio Cid:

Pueyo de Cebolla; Esta forma de etimología popular, no significando nada en el dialecto catalán [sic] (donde la cebolla se llama 'ceba') se perdió después de la conquista catalana del país, prevaleciendo luego el nombre de Puch de Santa María.

Cheronimo Zurita en parla en los "Anals de la Corona d'Aragon", en lo capítol XXV tetulato: Que el rey Zeit Abuceit, siendo cristiano, se casó en Zaragoza; y el rey fortificó el monte de Enesa que después se dijo el Puch de Santa María..

Castillo de Enesa, llamado hoy el Puch de Santa María. Por este tiempo deliberó el rey estando en Sariñena con los ricos hombres y prelados y caballeros de su consejo, que se pusiese cerco sobre un castillo muy fuerte que está a dos leguas de la ciudad de Valencia, que los moros llamaban Enesa y los cristianos el pueyo de Cebolla y después se dijo el Puch de Santa María; porque era el mejor sitio para de allí correr la tierra y destruir la vega de Valencia y sus términos.

Puestos d'intrésEditar