Puerto de Petralba

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste atriclo tracta sobre o collau de Petralba, entre Sobrarbe y l'Alto Galligo. Pa atros usos d'o toponimo Petralba se veiga Petralba (desambigación).
Petralba
[[Imachen:|250px|]]
Situación
País Aragón
De
ta
Val de Basa
Ribera de Fiscal
Datos chenerals
Altaria 1549 m
Trazau /
construito en
Maxima costera %
Longaria km
Tipo Senders
Zarrau
d'hibierno
Mapa

O puerto de Petralba u collau de Petralba[1] ye un puerto de montanya d'Aragón que se troba entre as comarcas de l'Alto Galligo y Sobrarbe, a 1549 metros sobre o livel d'a mar en a crencha de la sierra de Canciás[1], que desepara la valle de Basa y a Ribera de Fiscal. Tradicionalment lo recorreba un camino que ranca d'Espín en a baixant meridional y remata en Lardiés y Fiscal en a septentrional, pasando por a pardina de Feners.

Actualment ye perforato por debaixo por o conchunto d'o túnel de Petralba y o túnel de Berroy, que fan parte de la dita variant Yebra-Fiscal de la carretera nacional N-260, que s'inauguró en 2012.[2] Por ixa razón, a expresión «puerto de Petralba» ha pasato a designar tamién o puerto carretero que pasa chusto por debaixo d'o puerto de ferradura tradicional.

Referencias editar

  1. 1,0 1,1 (es) Mapa Excursionista de los Pirineos; Sierras Exteriores, Mapa 10: Serrablo, Sobremonte, Sobrepuerto y La Guarguera. Editorial Pirineo. Uesca, 1998. ISBN 84-87997-90-2
  2. (es) Noticia De Sabiñánigo a Fiscal, en algo más de 15 minutos, en l'Heraldo de Aragón de 6 de chunio de 2012. Consultada o 19 de febrero de 2019.