Pescataire

qui se dedica a la pesca u captura de peixes y atros animals aqüatico
(Reendrezau dende Pescador)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Pescataire,[1][2] pescador[3] u pescaire[4] ye qui se dedica a la pesca u captura de peixes y atros animals acuaticos como moluscos y crustacios.

Pescataire de Seychelles con la suya pescata.

En tot lo mundo bi ha bels 38 millons de pescadors practicand la pesca de subsistencia, la pesca comercial, u la piscicultura. Tamién se considera pescataire a qui practica la pesca esportiva u la pesca ocasional como ocio.

La pesca como medio de procurar-se alimento se remonta a lo Paleolitico, destacando los arpons magdalenians como prueba de la importancia d'esta actividat.

En a Edat Meya i heba en Zaragoza dos cofrarías que agrupaban a os pescataires d'a ciudat: a cofraría de Sant Nicolau, que teneba a suya seu en a ilesia de Sant Nicolau de Bari, y a cofraría de Sant Chulián.[5]

Referencias editar

  1. (an) Paz Ríos Nasarre: Bocabulario d'o Semontano de Balbastro (de Salas Altas y a redolada). Publicazions d'o Consello d'a Fabla Aragonesa, 1997, p 131.
  2. (es) Ricardo Mur Saura Diccionario panicuto, con apéndice gramatical y recoplilación de textos, Alto Galligo, 2014, ISBN 978-84-934262-8-6, p.36
  3. (an)(es) Chuan de Zonaras: Libro de los Emperadores (Versión aragonesa del compendio de historia universal patrocinada por Juan Fernández de Heredia). Edición de Adelino Álvarez Rodríguez. Larumbre Clásicos aragoneses.
  4. (es) Xavier Tomás Arias: El aragonés del Biello Sobrarbe. Instituto de Estudios Altoaragoneses, 1999, p. 281.
  5. (es) María Luz Rodrigo Estevan:Fresco, frescal, salado, seco, remojado: abasto y mercado de pescado en Aragón (siglos XII-XV), Alimentar la ciudad en la Edad Media, 2009, ISBN 978-84-96637-62-7, p.553