Lo Mas del Llaurador

(Reendrezau dende Mas de Llaurador)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Lo Mas del Llaurador[1] ye un lugar albandonato en o termin municipal de Val Chunquera que actualment ye en ruinas. Ye situato entre as poblacions de Val del Tormo y Val Chunquera, sobre un plan entre dos vals que s'unen dimpués de pasar o nuclio de población.

Lo Mas del Llaurador
Despoblau d'Aragón
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Despoblau
 Aragón
 Teruel
Matarranya
Val Chunquera
Partiu chudicial Alcanyiz
Población
 • Total

0 hab.
Codigo postal 44595
Parroquial
 • Archidiocesi
 • Arcipestrau
 • Parroquia

Zaragoza
Alcanyiz
Sant Chuan Baptista
Coordenadas
Lo Mas del Llaurador ubicada en Aragón
Lo Mas del Llaurador
Lo Mas del Llaurador
Lo Mas del Llaurador en Aragón

Historia editar

A primera documentación de "Lo Mas" ye en l'anyo 1646, por ixas envueltas teneba una población de 90 vecins, estando ya 121 en l'anyo 178. Dende l'anyo 1834 dica o 1845, Lo Mas del Llaurador apareixe como un municipio independient con o suyo propio concello, pero ye dende 1845 cuan pierde a suya independencia y se converte ta cutio en barrio d'o municipio de Val Chunquera. En 1915 mosén José Pellicer convirtió a casa parroquial d'a localidat en una escuela relichiosa que gosó tener 30 alumnos internos.

A decadencia d'a villa la leva a Guerra Civil, cuan a población estió bombardiada y destruyida, albandonando a la fin o lugar os zaguers vecins en a decada de 1960.

Demografía editar

Evolución demografica
1646 1717 1787 1840 1910 1930 1940 1950 1962
90 19 121 70 67 56 27 16 0

Puestos d'intrés editar

Destaca a ilesia de Sant Chuan Degollato (en catalán Sant Joan Degollat), construcción neoclasica d'o sieglo XVIII, en a parti posterior bi ha a sacristía y o fosal, en a frontera prencipal puet observar-se a la dreita o campanar de sección cuadrata y a la ezquierda un reloch de sol pintato en a paret.

Fiestas editar

En os zaguers anyos s'ha tornato a fer a tradicional romería ta ilesia de Sant Chuan Degollato a fins d'o mes de agosto, en a que fan parti vecins d'as poblacions d'a redolada.

En a cultura popular editar

En 1996 se filmó asti la cinta Libertarias de Vicente Aranda, con os actors Ana Belén, Victoria Abril y Jorge Sanz.

Referencias editar

Vinclos externos editar


Lugars de lo municipio de Val Chunquera
Poblaus: Val Chunquera
Despoblaus: Lo Mas del Llaurador