Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Mas de Jacinto (popularment La Masada) ye un lugar de lo termin municipal de Castiel Fabib, en la comarca de lo Rincón d'Ademuz, en la provincia de Valencia. La suya población ye de 47 habitants (2011).

Mas de Jacinto
Municipio d'o País Valenciano
Entidat
 • Estau
 • Comunidat
 • Provincia
 • Comarca
 • Municipio
Municipio
 Espanya
 País Valenciano
Valencia
Rincón d'Ademuz
Castiel Fabib
Altaria
 • Meyana

970 m.
Codigo postal 46141
Coordenadas
Mas de Jacinto ubicada en País Valencián
Mas de Jacinto
Mas de Jacinto
Mas de Jacinto en País Valenciano

Cheografía editar

Lo Mas de Jacinto ye en lo cabo oriental de lo termin municipal de Castielfabib, en la muga con Aragón y a bels 2 km de l'aldeya de Torre Alta (de lo termin municipal de Torre Chusana). Las casas de Mas de Jacinto son en la costera d'un cabezo que puya dende la marguin dreita de la rambla de Valdelagua, y dende a on que ye viisble lo forcallo d'esta rambla con lo río Guadalaviar. En las marguins de la rambla de Valdelagua bi ha uns chicos reganos de val[1].

Historia editar

En la val la rambla de Valdelagua ye lo barranco del Val Seco, que ye mencionau como un termin de Villel en la suya carta de población de 1180:

et da en el camino que va a Tormon et del camino de Tormon fiere a la fuente de la Penylla et de la fuente de la Penylla fiere en Val Seco, et del Val Seco fiere a rio de Molas, et del rio de Molas ayuso fiere en Goladaviar,

Puestos d'intrés editar

Referencias editar

  1. (es) Jorge Hermosilla Pla: Los regadíos del Rincón de Ademuz. Localizau en Las vegas tradicionales del Alto Turia: sistemas y paisajes de regadío, 2008, ISBN 978-84-370-7316-3. p 19.