Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Lino Lacedelli
L'alpinista Lino Lacedelli en o K2.
L'alpinista Lino Lacedelli en o K2.
Información personal
Naixencia 4 d'aviento de 1925
Cortina d'Ampezzo (Provincia de Belluno, Veneto, Reino d'Italia)
Muerte 20 de noviembre de 2009
Cortina d'Ampezzo (Provincia de Belluno, Veneto, Italia)
Esporte Alpinismo
Chunto con Achille Compagnoni estioron os primers en puyar en o K2 (1954).

Lino Lacedelli, naixiu de Cortina d'Ampezzo (Provincia de Belluno, Veneto, Reino d'Italia) o 4 d'aviento de 1925 y muerto en o mesmo lugar o 20 de noviembre de 2009,[1] estió un alpinista italiano, que culminó a suya carrera como alpinista en fer parte d'a expedición italiana enta lo K2 dirichida por Ardito Desio y estar, chunto con l'alpinista Achille Compagnoni, los primers alpinistas en puyar en ixa montanya d'a cordelera de l'Himalaya, o 31 de chulio de 1952.

L'ascensión enta lo K2 estió embolicada en a polemica, en publicar-se informacions que acusaban a l'alpinista Walter Bonatti cuasi d'haber feito sabotache a Lacedelli y Compagnoni ta estar Bonatti qui plegase en a cumbre en cuentas d'éls, en no dar-lis as ampollas d'oxicheno que amenistaban. Lacedelli, encara que 52 anyadas dimpués, en 2004, reconoixió en o suyo libro K2: il prezzo della conquistaque ixo no yera pas verdat, y que Bonatti teneba razón cuando deciba que él heba aportau las ampollas dica lo puesto alcordau, pero que Lacedelli y Compagnoni heban montau o campamento en una cota superior, por la cual cosa no lis heba podiu dar, y que, amás, Lacedelli y Compagnoni heban plegau en a cima d'a montanya en fendo servir oxhicheno.

Bibliografía editar

Referencias editar

  1. (es) Muere Lacedelli, el conquistador del K2 en o diario esportivo Marca,

Enlaces externos editar