Gara de Camín Reyal-Fuents Claras

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Camín Reyal-Fuents Claras

Gara de Camín Reyal-Fuents Claras
Situación
Zona:
Municipio: Camín Reyal
Adreza:
País: Aragón
Servicios:
Horario: {{{horario}}}
Contacto: {{{contacto}}}
Transportes
Metro: {{{metro}}}
Cercanías:
Tramvía: {{{tramvía}}}
Trolebús: {{{trolebús}}}
Rechionals: {{{rechionals}}}
Meya Distancia: MD
Rechional
Larga Distancia:
Alta Velocidat: {{{TAV}}}
Bus urbán: {{{urbans}}}
Interurbans: {{{interurbans}}}
Bus nocturno: {{{bus nocturno}}}
Atros transportes: {{{atros_tresportes}}}
Taxi: {{{taxi}}}

A Gara de Camín Reyal-Fuents Claras ye una gara de ferrocarril de l'Adif, situata en lo lugar de Camín Reyal y tocando a lo termin municipal de Fuents Claras (Teruel).

Se tracta d'un edificio d'estilo racionalista, disenyau por l'arquitecto Luis Gutiérrez Soto y construyiu en l'anyo 1933.

Historia editar

La primitiva gara va estar posada en servicio l'1 d'abril de 1901 con a obertura d'o tram Calatayud-Puerto Escandón d'a linia Calatayud-Valencia. Aprofitando los buenos resultaus que le daba la explotación de l'anterior trazau, la companyía va iniciar a Camín Reyal una nueva linia dica Zaragoza, que va inaugurar lo 2 d'abril de 1933 con vistas a enlazar con o ferrocarril a Canfranc.

L'anyo 1941, con a nacionalización d'a totalidat d'o ret ferroviario espanyol, la gara va pasar a estar chestionada pa RENFE. Va estar la epoca de mayor esplendor d'a gara dica los anyos 60 con mas de 100 treballadors, incluyindo servicios como agora escuela y peluquería.

Lo 1 de chinero de 1985 lo tram Camín Reyal-Calatayud va estar tancau oficialment a causa d'a suya tasa rentabilidat. Lo 1995 RENFE va tancar l'edificio. Esto, uniu a la carencia de mantenimiento, ha provocau que se trobe en un estau de conservación pesimo. Dende lo 31 d'aviento de 2004 Adif ye la titular d'as instalacions.

Lo 25 d'abril de 2007 se va publicar en o Butlletí Oficial d'Aragón lo Ordre de 26 de marzo de 2007 pa la cual se declara Bien Catalogat d'o Patrimonio Cultural Aragonés. Este feito no va amillorar lo estau de l'edificio, que sigue en contino deteriorament.

En os zaguers anyos la gara ha estau escullida como un d'as tres siedes d'o futuro Museu d'o Ferrocarril d'Aragón. De materialitzar-se o prochecto esmentau, lo museu s'alocharía en tres antigas garas: Canfranc, Casetas y Camín Reyal-Fuents Claras.[1][2]

Bibliografía editar

  • (es) Martínez Verón, Jesús: Zaragoza. Arquitectura. Siglo XX. Tipologías. Lulu.com, 2015. ISBN 978-1329520035.
  • (es) Montón Muñoz, Gonzalo: Réquiem por la estación de Caminreal. Calamocha: Centro de Estudios del Jiloca, 1996. ISBN 978-84-609-5120-9.

Referencias editar

  1. (es) Caminreal-Fuentes Claras. Los trámites del futuro Museo del Ferrocarril de Aragón siguen adelante El Periódico de Aragón. 23 de noviembre de 2020
  2. (es) El Museo del Ferrocarril de Caminreal-Fuentes Claras Diario de Teruel. 30 de noviembre de 2020

Vinclos externos editar