Constant II (usurpador)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Constantín III
Co-emperador de l'Imperio Romano

Moneda de Constantín III celebrando los tres "Augustos": Constantín, Constant y atro (Honorio u Arcadio).

407-411
Predecesor Constantín III
Succesor Honorio

Muerte 411
Viana (Galia)
Descendencia Constant II, Chulián

Constantín III estió lo fillo mes gran de Constantín III que fue nombrau "César" por su padre en l'anyo 407 y fue reconoixiu como co-emperador de l'Imperio Romano en l'anyo 409 chunto con su pai Constantín III por Honorio. Establió la suya seu en Caesaraugusta. Constant II ye considerau en las leyendas arturicas como tío u agüelo de lo Rei Artús.

Constantín III nombró "César" a Constant II y lo ninvió a Hispania pa que luitase contra la resistencia de Didimo y Verinián, terratenients de Lusitania que yeran parients d'Honorio y plegoron a organizar exercitos propios. Constant II iba acompanyau por lo cheneral Cheroncio y personal civil. Didimo y Verinián fuoron esconfitos y Constant II establió la suya cort en Caesaraugusta, que se convertió en seu imperial.[1] Caesaraugusta li permitiba un contacto fácil tanto con Arlet como con Asturica Augusta, Emerita Augusta y Hispalis.

A fins de l'anyo 408 Constant II tornó a Arlet deixando en Caesarausta a la suya familia, a lo suyo sequito y a Cheroncio. Cuan tornaba a Caesarausta trayó a un nuevo cheneral dito Chusto que estió lo motivo por lo que Cheroncio se li sublevó. En ixe tiempo los barbaros presionaban las mugas de lo territorio de Constantín III en Galia, y ixo obligó a Constant II a deixar lo control d'Hispania a Cheroncio.[1]

Cheroncio recurrió a l'aduya militar d'os sueus, vandalos y alanos contra Constant II en l'anyo 410 y fue esconfito.[1]

Constant II en las leyendas arturicas editar

Godofré de Monmouth escribe en "Historia Regum Britanniae" que Vorntigern fa matar a traición a Constant, fillo de Constantín, y los chirmans de Constant Aurelius Ambrosius u Uther Pendragón fuyen a Armorica.[2]


Predecesor:
Constantín III
Emperador de l'Imperio Romano d'Occident
409-411
Succesor:
Honorio


Referencias editar

  1. 1,0 1,1 1,2 María Victoria Escribano Paño: Los Godos en Aragón, Cai100, 2000 pp 20-27.
  2. Jean Markale: Los celtas y la civilización celta. Taurus humanidades, 1992. pp 236-237.