Puerto de Petralba

(Reendrezau dende Collau de Petralba)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste atriclo tracta sobre o collau de Petralba, entre Sobrarbe y l'Alto Galligo. Pa atros usos d'o toponimo Petralba se veiga Petralba (desambigación).
Petralba
[[Imachen:|250px|]]
Situación
País Aragón
De
ta
Val de Basa
Ribera de Fiscal
Datos chenerals
Altaria 1549 m
Trazau /
construito en
Maxima costera %
Longaria km
Tipo Senders
Zarrau
d'hibierno
Mapa

O puerto de Petralba u collau de Petralba[1] ye un puerto de montanya d'Aragón que se troba entre as comarcas de l'Alto Galligo y Sobrarbe, a 1549 metros sobre o livel d'a mar en a crencha de la sierra de Canciás[1], que desepara la valle de Basa y a Ribera de Fiscal. Tradicionalment lo recorreba un camino que ranca d'Espín en a baixant meridional y remata en Lardiés y Fiscal en a septentrional, pasando por a pardina de Feners.

Actualment ye perforato por debaixo por o conchunto d'o túnel de Petralba y o túnel de Berroy, que fan parte de la dita variant Yebra-Fiscal de la carretera nacional N-260, que s'inauguró en 2012.[2] Por ixa razón, a expresión «puerto de Petralba» ha pasato a designar tamién o puerto carretero que pasa chusto por debaixo d'o puerto de ferradura tradicional.

Referencias editar

  1. 1,0 1,1 (es) Mapa Excursionista de los Pirineos; Sierras Exteriores, Mapa 10: Serrablo, Sobremonte, Sobrepuerto y La Guarguera. Editorial Pirineo. Uesca, 1998. ISBN 84-87997-90-2
  2. (es) Noticia De Sabiñánigo a Fiscal, en algo más de 15 minutos, en l'Heraldo de Aragón de 6 de chunio de 2012. Consultada o 19 de febrero de 2019.