Cascallo (Zaragoza)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

O Cascallo (en castellano Cascajo) ye un barrio d'a ciudat de Zaragoza situato en Sant Gregorio, en o districto d'os Barrios Rurals Norte.

Cascallo
Barrio de Zaragoza
Entidat
 • País
 • Ciudat
 • Districto
Barrio
Aragón
Zaragoza
Sant Gregorio
Codigo postal 50.110

Cascallo en o municipio de Zaragoza

En iste barrio se troba o Hespital Royo Villanova que da servicio a la marguin ezquierda y barrios d'o norte d'a ciudat de Zaragoza. Popularment iste centro ye conoixito como Hospital del Cascajo (en aragonés significa "Hespital d'o Cascallo"), por trobar-se en iste barrio.

Historia editar

A Casa de Ganaders de Zaragoza teneba en iste barrio a suya forca ta enforcar a qui dimpués d'un pleito con ista institución yera condenato a pena de muerte.[1]

a la furca del Mercado, en do fue enforcado y aprés fue lebado el cadaber a la Forca del Cascallo, qu'es de los Ganaderos de Zaragoza en do quedó colgado

Toponimia editar

"Cascallo" significa en aragonés terreno pedregoso y malo pa o cautivo. Ye una palabra que tien equivalents en atras luengas iberorromanicas. En catalán un fondón marín pedregoso ye tamién un cascall. En tot Aragón bi ha u bi ha habito nombres de fincas, termins, barrios u dica lugars con o nombre de Cascallo, muitos d'ellos huei castellanizatos como cascajo.

O cascallo de Zaragoza se menciona como Quasquallo u Quosqallo en un texto de 1158 de l'Archivo d'o Pilar, y como Casacallo en un texto de 1163. Encara en un texto de 1470 se clamaba Cascallo:

dos trocos de tierra que affruentan con el dito molino farinero los quales son sitiados en Cascallo termino de la dita ciudat por precio siquiere loguero en cada un anyo de dos mil sueldos dineros jaqueses

Vinclos externos editar

Bibliografía editar

Referencias editar