Cabezo de los Noviellos

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Cabezo de los Noviellos
Cerro de los Novillos
Situación
Situación La Puebla de Valverde (Teruel)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Sierra de los Cabezos
Macizo
Altaria 1.512 m
Primera puyada
Ruta mas fácil
Mapa

Lo cabezo de los Noviellos ye una cima de 1.512 metros d'altaria de la sierra de los Cabezos. Ye situau en lo cabo norte de lo termin municipal de La Puebla de Valverde entre los termins municipals de Teruel, Corbalán y Formich Susano (provincia de Teruel).

Toponimia editar

L'oronimo cabezo de los Noviellos ye transparent en aragonés y se documenta en un texto de 1465 sobre los mollons entre La Gasconiella y La Puebla de Valverde escrito en aragonés terolano:

...que se habia criado de chiquo en Gasconiella, qu'el termino de Gasconiella yua a la falda del Cabeço los Nouiellos & de alli a la falda del Collado del Mas Blanquo...[1]
...& de allí que fendía al fondón de Cuesta Mala & de allí que abarquaua por sonde la drecera del camino de Gasconiella por la falda ariba del Cabeço de los Nouiellos; & de allí auant que no y sabe más.[1]
...en el Collado del Espolón del Cerro de los Nouiellos hun gran moion; & de allí que tiraua el dito cerro ariba, & que no y sbae más.[1]

L'alternancia entre cabezo y cerro en lo sieglo XV amuestra la substitución de la primera forma por la segunda con lo suyo significau en castellano, que ye la sola que s'emplega actualment (Cerro de los Novillos).

Referencias editar

  1. 1,0 1,1 1,2 (es) Javier Terrado Pablo: La lengua de Teruel a fines de la Edat Media. Instituto de Estudios Turolenses, 1991. pp. 522-523.

Bibliografía editar