Tassilolinde (Wessobrunn)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

O Tassilolinde de Wessobrunn ye una tillera (Tilia cordata) que ye a lo costau d'o muro que rodeya a lo monesterio de Wessobrunn, en Bavera, Alemanya.

O Tassilolinde de Wessobrunn en agüerro.

O suyo nombre procede d'o duque Tassilo III y tien un diametro de 14 metros, una altaria de 25 metros y una edat estimada de 1200 anyadas.

Lienda editar

En o transcurso d'una cacera de chabalins, Tassilo III y los suyos acompanyants Wezzo y Tharingari facioron una nueit a lo piet de l'árbol. En suenios Tassilo tenió una visión de tres fuents que fluyiban formando una cruz. A l'atro diya istas fuents estioron descubiertas amán per Wezzo. Asinas, en l'anyo 753, Tassilo fundó un monesterio con o nombre d'o descubridor d'as fuents: en latín Monasterium Wezzofontanum, en alemán Kloster Wessobrunn.