Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Este articlo parla sobre o puerto de la Pez. Pa atros emplegos d'a parola Pez se veiga Pez (desambigación).
Puerto de la Pez
Port de la Pez
[[Imachen:|250px|]]
Situación
País Aragón
Occitania
De
ta
Val de Chistau (Chistén)
Val de la Pez (Genos)
Datos chenerals
Altaria 2.460 m
Trazau /
construito en
Maxima costera %
Longaria km
Tipo Camín d'alta montanya
Zarrau
d'hibierno
Mapa

O puerto de la Pez[1] (en francés Port de la Pez) ye un puerto de montanya situau en a muga entre Aragón y Francia y que une a val de Chistau, en Aragón, con a val de la Pez, en Occitania. Se troba a o sud de Lodenvièla, en o departamento d'os Altos Pireneus. Con una altaria de 2.460 m, ye o camín mas simple ta acceder a o macizo de Pocez dende Francia.

Se troba entre a punta d'es Guerréis (2.972 m) y a punta de la Pez (3.022 m).

Cheografía editar

O puerto de la Pez, cuan se i puya dende o costau francés, se caracteriza por una plana prou luenga tallada por brecas prou fundas y delicadas de trescruzar. A la fin d'ixa plana, torna a pendient, fendo-se mas gran en plegar ta o zaguer trampo. Dimpués de tres horas de marcha, arribamos a una chicota breca equipada con un cable. Dende aquí, o camín pasa por o costau aragonés y, dimpués d'haber-ne baixau un poquet, aduga enta o puerto de la Pez.

Cuan prencipia a baixada enta la val de Chistau, o paisache ye en primeras desertico, encara que prou apreciau por as marmotas. Manimenos, a mida que se contina baixando enta a val, bi ha mas y mas vechetación y torrents d'augua ta rematar en un entorno paradisiaco amán d'as bordas de Viadors.

Puyada editar

Se puet acceder a o puerto de la Pez por:

Referencias editar