Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Muela de Teruel
Situación
Situación Teruel (Teruel)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra
Macizo Fuesa de Teruel
Altaria 1.053 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende La Guea
Mapa

La muela de Teruel ye una muela de 1.053 metros d'altaria situada en la fuesa de Teruel en lo termin municipal de Teruel entre lo río Guadalaviar y la rambla de Barrachina y entre lo barrio rural de La Guea y la ciudat. En la suya cima bi ha un vértiz cheodesico.

Lo cabalto de la muela un cinglo de calsineras d'edat pliocena[1][2] liucherament abocau enta l'Este y descansand sobre archilas miocenas.[3]

Referencias editar

  1. (es) Instituto Geológico y Minero de España: Mapa Geológico de España E 1:50.000. Teruel. Servicio de publicaciones de Ministerio de Industria y Energía, 1983. p.26.
  2. (es) Instituto Geológico y Minero de España: Mapa Geológico de España E 1:50.000. La Puebla de Valverde. Servicio de publicaciones de Ministerio de Industria y Energía, 1983, p. 27.
  3. (es) José Luis Peña Monné, Luis Alberto Longares Aladrén, Marta Espinalt Brillas: Paisajes naturales de la provincia de Teruel. Guía del medio natural. Instituto de Estudios Turolenses, 2000. ISBN 84-86982-97-9. pp 126-127.

Bibliografía editar

Vinclos externos editar