Imperio Carolinchio

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Imperio Carolinchio ye la denominación fan servir los historiadors pa referir-se a la etapa de lo Reino Franco que fue gobernau por los Carolinchios, que substituyoron a los Merovinchios. Bels autors consideran que encomienza en l'anyo 768 cuan encomienza a reinar Carlos Magno, atros en l'anyo 800 cuan ye coronau emperador. Se considera que lo periodo carolinchio remata en l'anyo 843 con lo Tractau de Verdún, que significó la suya división de pa cutio en tres partidas: Francia Oriental, Francia Meyana y Francia Occidental. Lo títol d'emperador desapareixerá en l'anyo 924.

Imperio Carolinchio
Romanum imperium
800 — 843


Bandera
Situación de
Situación de
Imperio Carolinchio en tiempos de Carlos Magno
Capital Metz, Aquisgrán
Idioma oficial
 • Atros idiomas
Latín
Luengas romances incipients [nota 1] y luengas chermanicas occidentals incipients[nota 2]
Relichión Catolicismo
Gubierno Monarquía
Emperador
 • 768-814
 • 814-840
 • 840-855

Carlos Magno
Ludovico Piu
Lotario I

Lo periodo carolinchio significó una gran expansión territorial de lo Reino Franco y un cierto renaiximiento cultural.

La existencia d'una gran potencia cristiana a lo norte de los Pireneus permitió la creyación de la Marca Hispanica en la versant sud de los Pireneus, entidat territorial que evolucionaría ta estatos cristianos independients tanto d'Al-Andalus como de los francos.

Notas editar

  1. Luengas d'oïl, luengas d'oc, diasistema italiano
  2. Principalment lo diasistema chermanico occidental continental como lo francico, pero tamién lo diasistema anglo-frisón que orichinó lo idioma frisón.