Falla (cheolochía)

Una falla ye en cheolochía una superficie de trencadura tectonica plana en a que os bloques rocosos contigos s'han eslizau paralelament a la superficie que los desparte.[1]

Falla en Bédarieux, Francia.
Frontón de falla de Red Canyon formau en 1959 en Montana dimpués d'un movimiento de falla en un tierratremo.

Bi ha diferents tipos de fallas: fallas normals, fallas inversas, fallas transcurrents, fallas listricas, ecetra. As fallas pueden asociar-sen en fuesas tectonicas y en horsts tectonicos.

Lo movimiento de bloques d'una falla puet producir tierratremols y representar un risgo sismico. Dimpués d'un movimiento de falla puede formar-se en superficie un frontón de falla.

Frontón de fallaEditar

 
Rayetas y espiello de falla vistables por la erosion d'un frontón de falla en lo desierto de Gobi.
Ta más detalles, veyer l'articlo Frontón de fallaveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].

Un frontón de falla ye un escalón topografico produeito por lo movimiento relativo entre los dos bloques de falla.[2] L'altaria de lo frontón ye igual a la component vertical de lo salto de falla.[3]

En un frontón de falla la topografía cambia de sopetón con formas rectilinias y planas en perspectiva frontal. La erosión tiende a fer desapareixer luego las diferiencias topograficas entre lo bloque levantau y lo fundiu erosionando antes en primero.[4]

Fallas de los PireneusEditar

Fallas de lo Sistema IbericoEditar

 
Envista de la val de Montesa dende l'alto de la Creu (Vallada). La Val de Montesa s'ha formau en la falla sud-valenciana.

Fallas luent de lo dominio lingüistico de l'aragonésEditar

Se veiga tamiénEditar

ReferenciasEditar

  1. (es) Francisco Anguita Virella, Fernando Moreno Serrano: Procesos Geológicos Internos. Editorial Rueda. Madrit 1991, p. 116-118.
  2. (es) Alain Foucault y Jean-François Raoult Diccionario de Geología. Masson, 1985. p. 103.
  3. (es) Alfonso Meléndez Hevia, Fernando Meléndez Hevia: Geología. Editorial Paraninfo, 1985, p. 210.
  4. (es) Mateo Gutiérrez Elorza: Geomorfología. Editorial Pearson, 2008.
  5. (es) Belmonte Ribas, Ánchel: Guía Geológica del Pirineo, Editorial Pirineo, p. 66.

BibliografíaEditar