Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

La falla de Datos ye un cabalgamiento u falla inversa de lo Sistema Iberico con dirección NO-SE que desparte las unidaz de Baduls y Ferrera[1] en lo Macizo de Calatayú y Mont-albán. L'actividat d'esta falla encomenzó por lo menos en lo Permico[2] y continó en lo ciclo alpín. La part superior de lo cabalgamiento ye la unidat de Baduls y la part inferior las unidaz de Ferrera y Mesons[3]. En cualques parz la falla de Datos posa en contacto los materials cambrians y proterozoicos de la unidat de Baduls con materials menos antigos con edaz que van dende l'Ordovicián a lo Devonián de las unidaz de Ferrera y Mesons.

Referencias editar

  1. (es) Eduardo Viñuales Cobos: Red Natural de Aragón. Campo de Daroca nº 24, 2008, p 110.
  2. (es) Instituto Geológico y Minero de España: Mapa Geológico de España E 1:50.000. Paniza. Servicio de publicaciones de Ministerio de Industria y Energía. 1983, p 58.
  3. (es) Josep Maria Mata Perelló, Andrés Pocoví Juan: Recorrido a través del patrimonio geológico y minero de la comarca de la Comunidad de Calatayud. Desde Calatayud a Embid y a Paracuellos de la Ribera. Terra Endins, revista de Geología. Serie B. Nº 217 gener 2009, vol. XIX.

Bibliografía editar

Se veiga tamién editar