Caos (cheolochía)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

En cheomorfolochía un caos - de bolos, de tormos, de penyas - (u mar de penyas: Felsenmeer en alemán) ye una forma erosiva de lo terreno. Estas formas fan part de los productos de la meteorización como las tors y las arenas graniticas, y a una escala superior los inselbergs, y son ligaus a formas menors como los taffoni, los vallos y los pilancos.

Chaos granitico de Targasonne, Font-Romeu-Odeillo-Via, Pireneus Orientals].
Kit Mikayi, una tor de lo districto de Kisumu, Kenya.
La Digue, Seychelles.

Los paisaches de casos se fan en totas las latituz y en rocas de naturalezas muito diferents, son motivo d'inspiración de leyendas y tienen cada vegada mes una vocación turistica pa actividaz como lo senderismo y escalada. Beluns pueden ser clasificaus como cheotopos u puestos de protección de lo patrimonio cheomorfolochico.

Bi ha caos graniticos, caos karsticos, caos de rocas siliciclasticas y caos basalticos. Un caos de rocas siliciclasticas recibe la denominacion de "tormagal" en lo Baixo Aragón y Sistema Iberico. Un caos granitico recibe la denominación de berrocal en la Meseta Espanyola y Sistema Central.

Veyer tamién editar