Collau de la Foradada

(Reendrezau dende Collau de La Foradada)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Collau de la Foradada
Faixetas en el puerto de la Foradada, dende Foradada. El Campanué i ye a'l fondo.
Faixetas en el puerto de la Foradada, dende Foradada. El Campanué i ye a'l fondo.
Situación
País Ribagorza y Sobrarbe
De
ta
La Cort
La Foradada d'el Toscar
Datos chenerals
Altaria 1020 m
Trazau /
construito en
Maxima costera %
Longaria km
Tipo Carretera nacional
Zarrau
d'hibierno


El collau de la Foradada u puerto de la Foradada[1] ye un puerto de montanya d'Aragón que se troba fend la muga d'entre las comarcas de Ribagorza po'l costau oriental y el Sobrarbe per l'occidental, todas dos en la provincia de Uesca.

Cheografía editar

Fa 1020 metros d'altaria, y se troba d'el tot comprendiu en el municipio ribagorzano de la Foradada d'el Toscar, por bien que po'l costau sobrarbenco tamé fa parte d'este municipio los llugars de la Cort y las Corz, administrativament parland, y por tanto son de Ribagorza, anque se troban en la baixant que mira ta la Fueva y fisicament serían adintro de la dita subcomarca sobrarbenca.

Po'l norte, el limita la punta Ferrera (1827 m) que ye de la serra Ferrera, y po'l sud, l'altura d'el Campanué (1548 m) que ye de la serra de Santa Llestra. Po'l puerto, s'arriba a'l punto mas alto a pocos metros d'el llugar de la Foradada, que por poco se troba ya en la baixant que se'n va ya cara ta l'Esera.

Comunicacions editar

Actualment, el recorre la carretera nacional N-260 en el suyo segmento d'entre l'Aínsa y Campo. La puyada pe'l costau de Sobrarbe comienza en Sant Per d'el Toledo de la Nata y se prellonga mas de 4 kilometros. Pe'l costau ribagorzano, la baixada ye mas curta, pero con mas desnivel, y de los mil vente metros se pasa a's seicientos y pocos que i ha en Campo en menos de 4 km, lo que fa un desnivel alredor d'el 10%.

Se veiga tamién editar

Referencias editar

Vinclos externos editar