Vidar

(Reendrezau dende Bidar)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Vidar ye un despoblato medieval situato en la zona de Penyagolosa, en bel puesto entre Mosqueruela y L'Alcalatén.

Arcedo
Despoblau d'Espanya
Entidat
 • Estau
 • Comunidat

 • Provincia

 • Comarca
Despoblau
 Espanya
Aragón
País Valenciano
Teruel
Castellón
Gúdar-Chabalambre
L'Alcalatén
Población
 • Total

0 hab.
Coordenadas
Arcedo ubicada en Aragón
Arcedo
Arcedo
Arcedo en Aragón

Historia editar

Bi ha un documento de 1163 en lo que Sancho de Tarazona dona a la Orden de lo Hespital lo castiello y villa d'Aliaga y tamién:

et Vidare et Abella, et Xiar, Sancta et Sanctella, et les coves del Rocin et Campos et totam ereditatem ab integro quam abeo in Exeia

.

Este toponimo se conservó en la comunidat de Teruel como apellito, y en 1372 amaneix un alcalde clamato Arnalt del Vidar. Seguntes las Cronicas de los Chudeces de Teruel en l'anyata chudicial 1189-1199 fue presa Viar, pero se sape que no ye lo Biar d'Alicant, que será preso en lo sieglo vinient.

Ye facil que este despoblato aiga dato nombre a lo Port del Vidre en Vistabella, a lo nord-este de Penyagolosa, puerto en lo camín que feba lo bestiar trasuant dende Mosqueruela ta la zona de Cabanes.

Este puerto ye situato en unas sierras on termina lo Plan de Vistabella por l'este. Como lo barrio de La Estrella yera clamato como un villar cuan se repobló y ye a man de lo Plan de Vistabella, y relatibament bien comunicato con él, podría corresponder con Bidar.


Lugars desapareixius d'o municipio de Mosqueruela
Arcedo | Atorella | Vidar