Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

L'aparato locomotor ye formau por los uesos de l'escleto, los musclos, los cartilagos, los tendons, los ligamentos, las articulacions y atros teixius conchuntivos que refirman y ligan teixius y organos. Las funcions primarias de l'aparato locomotor son refirmar lo cuerpo, permitir lo movimiento y protecher los organos vitals.

Paquina d'un libro d'anatomía que amuestra uesos y musclos como part de l'aparato locomotor.

L'aparato locomotor orichinal de los cordaus tiene como eixe la notocorda y un sistema muscular segmentario con miotomos. Los dos elementos yeran presents en la caracteristica coda postanal d'este grupo biolochico. D'entre evolución de lo grupo principal cordaus, la notocorda ha estau substituita por los cuerpos vertebrals de la columna vertebral. Los miotomos orichinals son bien conservaus en los peixes pero no en los tetrapodos. En los vertebraus amás de formar-se la columna vertebral de teixiu osio u de teixiu cartilachinoso, tamién ha apareixiu osia u cartilachinosa de l'encefalo dita cranio.

Articulacions editar

Ta más detalles, veyer l'articlo articulaciónveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].

Las chuntas, chunturas u articulacions permiten la unión entre dos o más uesos.[1] En una articulación bi ha diferents teixius.

Las articulacions se clasifican en sinartrosis, amfiartrosis y diartrosis. Las diatrosis se subdividen en planas, trocoides, trocleyars, condilias, en siella y enartrosis.

Los movimientos que permiten las articulacions son la flexión-extensión, l'abducción-aducción, la rotación interna-externa, la supinación-pronación y la circumducción.

Ligamentos editar

Ta más detalles, veyer l'articlo ligamentoveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].

Los ligamentos fixan los uesos en las articulacions.

Tendons editar

Ta más detalles, veyer l'articlo tendónveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].

Los tendons unen los musclos a los uesos en las articulacions.

Referencias editar

Bibliografía editar