Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

En Aragón, se diz aliala[1] u alifara a la minchada que sirve, dende la epoca medieval, como confirmación d'un contracto de compravenda en a cual preneban parti compradors, vendedors y testigos. Tamién podeba equivaler a un pago en diners u en especie.

Se meteba antis mas ista voz en as escrituras u cartas de venda pa dar a entender que lo comprador, en sinyal de haber preso posesión de l'alfacha mercada, heba presentau una minchada a lo vendedor u contribuyiu con bella cantidat de diners que s'en hese estimau; sin que la suya circumstancia u la confesión d'o mesmo vendedor d'haber-la recibiu, quedaba imperfecto y se rescindiba lo contracto, de traza que puede decir-se que iste recibiba la suya firmeza de l'aliala.

Iste costumbre ye semellant a la cual i heba en Castiella en a venda de caballerías que se feba en os mercaus d'os lugars solemnizando-se con a cullitadera, que pareix ye lo complemento d'o contracto.

Bibliografía editar

(es) Diccionario razonado de legislación y jurisprudencia, Joaquín Escriche, 1847

Referencias editar