Valencia castellana

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

A Valencia castellana ye lo nombre que recibe lo conchunto de lugars de las comarcas de Requena-Utiel y Val d'Ayora en lo País Valenciano, comarcas poblatas con chent d'orichen y sentir castellano y que por diferents cambios de muga alternos y independients en una u atra comarca, han perteneixiu tanto a la Corona de Castiella como a la Corona d'Aragón, integrando-sen definitivament en la provincia de Valencia en lo sieglo XIX.

Lo suyo sentir diferent de la resta de la Comunidat Valenciana inspira lo nombre d'una endidat financiera, Caja Rural de la Valencia Castellana, y una reivindicación por parte de lo nacionalismo castellano.

Luengas y parlas editar

Ta más detalles, veyer l'articlo Castellano manchegoveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].

Se i charra la mesma variedat de castellano que en La Mancha (castellano manchego), pero con mas aragonesismos y catalanismos, pus estas comarcas mugan con las Comarcas churras, antigament aragonesoparlants.