Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Val d'Anento
Envista d'Anento dende lo suyo castiello.
Envista d'Anento dende lo suyo castiello.
Administración
Estau
País Aragón
Comarca Campo de Daroca
Xiloca
'
'
Cabecera {{{cabecera}}}
Capital
Localidatz {{{localidatz}}}
Chentilicio {{{chentilicio}}}
Cheolochía
Acceso
Ríos Rambla d'Anento
Largaria
Orientación Nord-este-Sudueste
Cheolochía
Tipo
Macizo Campo Romanos
Mapa

La val d'Anento ye una val con dirección NE-SU que encomienza en la part de los termins municipals d'Anento y Baguena de la marguin sudoccidental de Campo Romanos, y acaba en la ribera de Xiloca chusto en lo nuclio habitau de Baguena.

Toponimia editar

Lo microtoponimo actual valdeanento de Baguena tiene lo suyo correspondient en los textos medievals de Daroca y la suya redolada.

Bi ha microtoponimos con component aragonés propios de la cheografía fisica como El Recuenco, la Cantera, la Cantera de Valdezorras, La Muela, Los Tallagares, Las Esbarraderas y monte Chico. Lo microtoponimo Arguilai ye de fonetica mozarabe y correspondería a l'aragonés "archilero", puesto con archila.

Hidrolochía editar

La val d'Anento ye desauguada principalment por la rambla d'Anento y por la rambla tributaria suya de la marguin ezquierda rambla d'Arguilai. En los aguallueves d'Anento y de Baguena aflora l'augua soterrana que circula baixo las rocas sedimentarias de Campo Romanos (sector local de la depresión de Calatayú y Mont Albán), salindo baixo un nivel de calsineras bien vistable en las marguins d'esta cuenca sedimentaria cenozoica.

Referencias editar

Bibliografía editar