Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Una tronada[1][2][3] ye una perturbación atmosférica de origen convectivo ligada a un tipo de nube particular, o cumulonimbo. Los cumulonimbos tienen una gran extensión vertical y producen lluvias fuertes a torrenciales, descargas eléctricas de lampedos acompañadas de truenos. En casos extremos, una tronada puede producir pedregadas, vientos muy fuertes y raramente, tornados.

Tronada en Garajau, Madeira.

Las tronadas pueden producirse en cualquier estación si se presentan las condiciones de inestabilidad y humedad atmosférica adecuadas. A mes gran part d'as tronadas se dan en los tropicos y a suya frecuencia mingua enta os polos, a on que no se fan que exceptionalment. En as latituz meyas o lumero de tronadas varia seguntes a estación.

Cultura popular editar

Antes mas se creyeba que las bruixas iban debant d'as tronadas y per ixo los lugarencos feban servir oracions y amuletos pa protecher-se d'ellas.[4]

Referencias editar