Tinenza de Benifazán

(Reendrezau dende Tenencia de Benifazán)

La Tinenza de Benifazán (Tinença de Benifassà u Setena de Benifassà en catalán) ye una comarca historica de lo País Valencián que huei se troba integrada en la comarca de lo Baixo Mayestrato.

Localización de la comarca natural de la Tinenza de Benifazán seguntes lo estudio de comarcalización d'Emili Beüt i Belenguer.
La Tinenza de Benifazán y lo suyo emplazamiento contimparando con la comarca de lo Baixo Mayestrato

I perteneixen los lugars de Castiel de Crabas, La Pobla de Benifazán (que encara son municipios), y Lo Ballestar, Lo Boixar, Corachán, Fridas (integraus en lo municipio de la Pobla de Benifazán) y Biel (integrau en lo municipio de Rossell).

La Tenencia apareixe como una comarca natural en lo mapa de comarca d'Emili Beut i Belenguer, Comarques naturals del Regne de Valencia, de l'anyo 1934.

En lo periodo musulmán i heba un castiello que controlaba a comarca, lo castiello de Beni-Hassan. Estas tierras, conquiestas dalto u baixo por l'anyo 1230, pasoron a depender de Catalunya entre 1260 y 1262 chunto con Vallibana y Rossell (asinas tota a cuenca de lo río Cenia dependeba de Catalunya).

Chaime I d'Aragón mandó construir chunto a lo castiello un monesterio, la primera fundación de la Orden de Cistels en lo Reino de Valencia. La comarca perteneixió en feudo a l'abate de lo monesterio. La muga con Bezeit no yera clara y arbitró en lo litichio lo duque d'Íxar, dando razón a los bezeitans, y por ixo en lo termin de Bezeit pueden trobar-sen cruzes de lo monesterio de Benifazán entalladas en las rocas. Huei lo monesterio ye ocupau por monchas cartuixas de Sant Bruno.