Star Trek
Títol Star Trek
Póster d'a cinta.
Póster d'a cinta.
Ficha tecnica
Dirección J. J. Abrams
Producción J. J. Abrams
Damon Lindelof
Guión Roberto Orci
Alex Kurtzman
Musica Michael Giacchino
Fotografía Dan Mindel
Montache Mary Jo Markey
Maryann Brandon
Actors John Cho
Ben Cross
Bruce Greenwood
Simon Pegg
Chris Pine
Zachary Quinto
Winona Ryder
Zoe Saldana
Karl Urban
Anton Yelchin
Eric Bana
Leonard Nimoy
Datos y cifras
País(es) Estaus Unius
Anyo 2009
Debantadera 6 d'abril de 2009 Austin (Texas, Estaus Unius)[1]
Chenero(s) Cine de ciencia-ficción
Durada 127 min.
Idioma(s) Anglés
Companyías
Productora(s) Spyglass Entertainment
Bad Robot Productions
Distribución Paramount Pictures
Presupuesto 150 millons de dólars
Informacions en bases de datos especializadas:

Star Trek (títol orichinal en anglés, en aragonés Camín d'as estrelas, enguerada en Aragón con o suyo títol orichinal) ye una cinta de cine estausunidense de cine de ciencia-ficción de l'anyo 2009, dirichida por J. J. Abrams y producida por J. J. Abrams y Damon Lindelof ta las productoras Spyglass Entertainment y Bad Robot Productions con guión cinematografico de Roberto Orci y Alex Kurtzman, y protagonizada por John Cho, Ben Cross, Bruce Greenwood, Simon Pegg, Chris Pine, Zachary Quinto, Winona Ryder, Zoe Saldana, Karl Urban, Anton Yelchin, Eric Bana y Leonard Nimoy.

Ye l'oncena cinta d'a franquicia de Star Trek, y tamién ye un reinicio que presenta a os personaches prencipals d'a serie de televisión orichinal de Star Trek interpretaus por un nuevo elenco, como lo prencipio d'a serie de cintas reiniciada. A cinta sigue a James T. Kirk (Chris Pine) y a Spock (Zachary Quinto) a bordo de l'USS Enterprise entre que luitan contra Nero (Eric Bana), un romulán d'o suyo futuro que menaza a la Federación Unida de Planetas. A historia s'escayece en una realidat alternativa debiu a lo viache en o tiempo tanto de Nero como d'o Spock orichinal (Leonard Nimoy). A linia de tiempo alternativa se creyó en un intento de liberar a la cinta y a la franquicia d'as limitacions de continidat establidas y a lo mesmo tiempo preservar os elementos orichinals d'a historia.

A ideya d'una cinta precuela que seguiría a os personaches de Star Trek mientres a suya tiempo en a Starfleet Academy estió discutida por o creyador d'a serie Gene Roddenberry en 1968. O concepto resurtió en zaguerías d'o decenio de 1980, cuan Harve Bennett lo postuló como una posible trama d'o que se convertiría en Star Trek VI: The Undiscovered Country, pero Roddenberry lo refusó en favor d'atros prochectos. Dimpués d' o fracaso critico y comercial de Star Trek: Nemesis y a cancelación de Star Trek: Enterprise, o productor executivo d' a franquicia Rick Berman y o guionista Erik Jendresen escribioron una cinta no producida titulada Star Trek: The Beginning, que s'escaiciría dimpués d'Enterprise. Dimpués d'a separación de Viacom y CBS Corporation en 2005, l'antigo president de Paramount Pictures, Gail Berman, convenció a la CBS pa que permitise a la Paramount producir una nueva cinta en a franquicia. Se contactó a Orci y Kurtzman, toz dos fanaticos de Star Trek, pa escribir a cinta, y se contactó a J. J. Abrams pa que la dirichise. Kurtzman y Orci s'inspiroron en novelas y disertacions d'estudios de postgrau, asinas como en a propia serie. A fotografía prencipal prencipió o 7 de noviembre de 2007 y remató o 27 de marzo de 2008. A cinta se rodó en cuantos puestos de California y Utah. Abrams quereba privar l'emplego de pantalla azul y pantalla verda, optando por fer servir conchuntos y ubicacions en cuentas. O gran secreto rodiaba a producción d'a cinta y se presentaba baixo lo titol falso de Corporate Headquarters. Industrial Light & Magic utilizó naus dichitals pa la cinta, a diferencia d'as miniaturas utilizadas en a mayoría d'as cintas anteriors d' a franquicia. A producción d'a cinta concluyó en zaguerías de 2008.

Star Trek estió amplament promocionada en os meses previos a lo suyo enguero; procheccions previas a l'enguero d'a cinta en ciudaz selectas de tot o mundo, incluyidas Austin (Texas), Sydney (Australia) y Calgary (Canadá).[1] Estió enguerada en os Estaus Unius y Canadá l'8 de mayo de 2009, con gran exito de critica. A cinta estió un exito de taquilla, replegando mas de 385,7 millons de dólars en tot o mundo contra o suyo presupuesto de producción de nomás que 150 millons. Estió nominada a diversos premios, incluyius cuatro Premios Oscar en a suya 82ena edición, y finalment ganó l'Oscar a lo Millor Maquillache, lo que la convertií en a primera cinta de Star Trek en ganar un Premio de l'Academia. La siguioron as secuelas Star Trek Into Darkness y Star Trek Beyond en 2013 y 2016, respectivament.

Reparto editar

Se veiga tamién editar

Referencias editar

Vinclos externos editar