Abrir menú principal

Lo sorotaptico ye un elemento indoeuropeu antigo que se troba en países a on i ha habiu presencia celta pero que no responde a las leis foneticas de las lenguas celtas u que no se troba en celtico pero son comuns con lo indoeuropeu balto-eslavo u con luengas indoeuropeas paleobalcanicas.

Lo termin lo creyó lo filologo catalán Joan Coromines y s'incluye qualques elementos de luengas como lo ligur, la celtoligur, lo lusitán, elementos indoeuropeus no celtas de lo basco (neskate), de lenguas romances pirenencas (agafar), y de luengas ibero-romances (barranco, paramo, lo toponimo Palencia, etc.).

S'ha quiesto relacionar la plegada d'estos elementos con la expansión de la cultura arqueolochica de los Campos d'Urnas.

Contenius

Lexico navarro-aragonés de posible orichen sorotapticoEditar

Toponimia sorotapticaEditar

Bell toponimo que s'ha quiesto interpretar como d'orichen indoeuropeu precelta en realidat s'explica millor por neoformacions medieval de tiempos de la repoblación.

  • Peracens: en los textos medievals dica lo sieglo XV figura con variants documentals como Pietra Solez, Piedrasolez, Piedraselz, Perasenz, Perasens, Piedrasalez, Peraxelz y Piedrasalz, con radices romances derivadas de PETRA y SALIX que se troban por tot Aragón, lo que impide considerar-lo como prerromán.

ReferenciasEditar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 (es) Javier Terrado Pablo: La lengua de Teruel a fines de la Edat Media. Instituto de Estudios Turolenses, 1991. p 324.

BibliografíaEditar