Privilechio Cheneral d'Aragón

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

O Privilechio Cheneral d'Aragón estió un Privilechio dau por o rei Pero III d'Aragón o Gran en as Corz de Tarazona (1283-1284).

Contexto editar

A politica expansionista mediterrania que encetó o rei Pero III d'Aragón en 1280 con a guerra de Sicilia (1282-1289), y que prevocó a Cruzada contra a Corona d'Aragón, heban suposau un gran desgaste en as finanzas d'a Corona.

Contenio editar

Presionau por a Unión d'Aragón, o rei concedió un Privilechio d'articlos que d'una man confirmaban os privilechios d'Aragón, Teruel, Ribagorza y Valencia, y d'atra atorgaban nuevos privilechios, como o de convocar o Parlamento aragonés anyalment, que o rei no declararía a guerra sin d'ascuitar a o Parlamento d'Aragón, y que o Chusticia d'Aragón intervendría en os pleitos que arribasen a la Cort.

A resta d'articlos conteneban Privilechios chudicials, churisdiccionals, militars y economicos y fiscals.

Bibliografia editar

Se veiga tamién editar

Vinclos externos editar