Abrir menú principal

Orden de Sant Francisco

Orden de Sant Francisco
FrancescoCoA PioM.svg
Información cheneral
Nombre latín Ordo Fratrum Minorum
Fundador Sant Francisco d'Asís
Fundación 1209

La Orden de Sant Francisco u Orden Franciscana ye una orden relichiosa catolica mendicant fundada por Sant Francisco d'Asís en Italia en l'anyo 1209 y aprobada por lo Papa Inocencio III.[1] A causa de succesivas scisions esdevinió un conchunto de grupos y comunidatz que siguen beluna de las reglas inspiradas por Sant Francisco d'Asís.

Los franciscans creyen en la pobreza de Cristo y por ixo la pobreza ha d'estar l'eixe de la vida de cada persona y de cada comunidat como tal, encara que quan en l'anyo 1226 murió Sant Francisco d'Asís se producioron diferents scisions sobre la rigor de como interpretar-lo. Ya en 1212 una branca feminina de los franciscans ya heba estau fundada: las clarisas,[1] que prenen lur nombre de Clara d'Asís.

Los franciscans medievals fundoron conventos en arrabals urbans. Se calcula que arredol de 1221 lo numero de flaires franciscans yera de bells 5.000, y que a zaguers de lo sieglo XIII ya debeba haber-ie bells 45.000 flaires franciscans distribuitos en 34 provincias y vicariatos.[1] A traviés de los sieglos dimpués de la fundación, s'han iu producindo movimientos de reforma y han continau los procesos scisión, resultando-ne diferents brancas y ordens que en bell caso s'han deseparau de l'orden orichinario: la més gran part son reformas de la orden franciscana que heban de conducir a una aplicación mes rigorosa de la regla, d'acuerdo con lo suyo esprito fundacional.

ReferenciasEditar

  1. 1,0 1,1 1,2 (es) Jose-Ramón Julià: Atlas de Historia Universal. Tomo I: De los orígenes a las crisis del siglo XVIII. Editorial Planeta. p 204.

Veyer tamiénEditar