Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Mundobriga u Munebrix yera un antigo poblau celtibero situau en a sierra de Pardos que se relaciona con l'actual población de Munebrega, en a Comunidat de Calatayú, provincia de Zaragoza.

Mundobriga
Munebrix
Ciudat celtibera
Entidat
 • País
Ciudat
Celtiberia
Coordenadas 41°15’ 1’’N 1°42’ 7’’U
Población
 • Total

0 hab.
Habitants Celtibers
Pueblo Lusons
Actual Munebrega
Periodo Sieglos sieglos III aC-II aC

As restas d'ista ciudat celtibera s'escubrioron gracias a unas investigacions arqueolochicas realizadas en 1998 en o río Xalón.[1] Se sabe que o nuclio de Mundobriga se conservó dica o periodo de dominación musulmana, estando emplegada anteriorment por romanos y visigodos.[2]

Localización geográfica editar

Localizau en a sierra de Pardos, se tracta d'un important chacimiento situau en o puesto dito Granja de Zaragocilla, entre as localidaz d'Olvés y Munébrega, en a provincia de Zaragoza. Astí ocupa un cabezo elevau con a suya cima protechida por un doble paramento de muralla, evidenciando-se dimpués en baixar por o mont a existencia d'atras linias de muros de contención/murallas (dica seis u siet) mas que mas en a ladera meridional (de mas fácil acceso). En o cobalto bi ha tumulos, y s'observa tamién un trampo de fortificación que une as linias tercera y quarta de muralla, construyiu perpendicularment a ellas.

Trobos editar

En os campos que se sitúan a l'este y sud-sudeste d'o tozal, se troba abundant ceramica celtiberica, tanto pintada como sin pintar: cuencos, crateras, vasos, ollas globulars, etc., tot ello datable d'os sieglos III u II a.C. En a cima, a ceramica ye muito mas escasa, encara que astí s'han replegau bellas piezas d'a I Edat de Fierro. En un campo a o pie d'o cabezo y a o sudueste d'o mesmo, as fainas de labranza heban descubierto una bolsada de cenisas cubierta por losas de piedra, correspondient sin dubda a un enterramiento. En una chicota elevación que se sitúa debant d'iste tozal, a o sud d'o mesmo, s'aprecian tamién cuantos tumulos.[1]

Se veiga tamién editar

Referencias editar

  1. 1,0 1,1 (es) Mundobriga. Arxeos
  2. (es) Ficha Mundobriga. ArteHistoria

Vinclos externos editar