Monclús (desambigación)

pachina de desambigación
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Monclús puede fer referencia a:

  1. En toponimia:
    1. Una villa y castiello historicos que i heba en a val d'a Cinca en Sobrarbe, destruitos en una revuelta popular en o sieglo XVII. Se veiga Monclús.
    2. Una sinyoría feudal aragonesa con cabecera en a dita villa y castiello. Se veiga Baronía de Monclús.
    3. Un tozal de a sierra de l'Entremont, aman de Mediano, en as garras d'o cual s'extendeba la villa y en a punta i teneba o castiello. Se veiga Tozal de Monclús.
    4. Un lugar y municipio catalán d'a provincia de Barcelona, o nombre oficial d'o cualo en castellano s'escribiba «Fogás de Monclús». Se veiga Fogars de Montclús.
  2. En monumentos:
    1. Una ermita romanica de l'antigo termin municipal de Mediano que dinamitón en unas maniobras de l'Exercito de Tierra d'Espanya en 1971. Se veiga Ermita de Nuestra Sinyora de Monclús.
    2. O nombre propio d'a campana mayor d'o campanal de Mediano viello, reinstalada en 2009 en conmemorando lo 40eno aniversario de la inundación d'o lugar. Se veiga Nuestra Sinyora de Monclús (campana).
  3. Como apellito:
    1. Un apellito aragonés con as oríchens en a baronía homonima. Se veiga Apellito Monclús aragonés.
    2. Un apellito catalán que coincide en forma y grafía formal con l'anterior, anque tiene oríchens en a comarca tradicional d'o Vallés (provincia de Barcelona). Se veiga Apellito Monclús catalán.


Icono de desambigación
Icono de desambigación
Ista ye una pachina de desambigación
Ixo ye, una pachina que enumera articlos diferents con o mesmo títol y aduya a endrezar-se enta lo más adequato.
Si i yes plegato traviés de bell vinclo interno erronio, por favor torna ta correchir-lo y fer que o vinclo s'endrece ta la pachina que calga.