Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Laser (de l'anglés light amplification by stimulated emission of radiation) ye un dispositivo que emite luz por meyo d'un proceso d'amplificación optica basau en a emisión estimulada de radiación electromagnetica. O primer laser estió construiu en 1960 por Theodore H. Maiman en Hughes Research Laboratories, basau en o treballo teorico de Charles Hard Townes y Arthur Leonard Schawlow.

Una preba con laser.

Un laser se diferencia d'atras fuents de luz en que emite una luz coherent. A coherencia espacial permite enfocar un laser en un puesto estreito, o que permite aplicacions como que o tallo por laser y a litografía. A coherencia espacial tamién permite que un rayo laser se mantienga estreito en grans distancias, o que permite aplicacions como punters laser y lidar. Os lasers tamién pueden tener una alta coherencia temporal, o que les permite emitir luz con un espectro muit estreito, ye decir, pueden emitir una solament color de luz. Alternativament, a coherencia temporal puede usar-se pa producir pulsos de luz con un amplio espectro pero duracions tan curtas como un femtosegundo.

Os lasers s'utilizan en unidaz de disco optico como Blu-Ray, imprentadoras laser, escaners de codigos de barras, trastes de seqüenciación d'ADN, fibra optica, fabricación de chips semiconductors y comunicación optica en o espacio libre, cirurchía laser y tractamientos d'a piel, materials de tallo y soldadura, dispositivos d'aplicación militar pa marcar obchectivos y medir l'aconsiga y a velocidat, y en pantallas d'iluminación laser pa entretenimiento.

Se veiga tamién editar