Gran Mayestre

(Reendrezau dende Gran mayestre)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

O Gran Mayestre u Mayestre Mayor ye l'autoridat mes gran en las órdens militars. Ye un termin tamién emplegato en la masonería.

En órdens relichiosas editar

Lo mayestre ye l'autoridat mes gran d'una orden, con un poder cuasi absoluto, tanto en lo militar, como en lo politico u en lo relichioso. Lo esleiba lo consello, composato por trece flaires, d'on lis vien a los suyos components lo nombre de Treces. Lo cargo de mayestre ye vitalicio e cuan muere lo mayestre, los Treces convocatos por lo prior mayor de la orden n'eslíen atro de nuevo.

Destitución editar

Ye posible la destitución de lo mayestre por incapacidat u por conducta perniciosa pa la orden. Pa lebar-la a cabo cal un alcuerdo de los organos superiors: consello de los Trece, prior mayor y convento mayor.