Francisco Tàrrega

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Ista pachina ha menester d'una revisión por un corrector ta amillorar a suya ortografía, a suya gramatica u o suyo vocabulario.
Francisco Tàrrega
Francisco Tàrrega y a suya guitarra.
Francisco Tàrrega y a suya guitarra.
Información personal
Nombre Francisco de Asís Tárrega Eixea
Embotada
Naixió 21 de noviembre de 1852
Murió 8 d'aviento de 1909
Información musical
Orichen Escudo de Vila-real, Villa-reyal, (País Valenciano)
Estilo Romanticismo
Ocupancia Guitarrista, compositor y pedagogo musical.
Instrumentos Guitarra
Tiempo 1880 dica 1909
Discograficas
Relacionau con Antonio de Torres-Emilio Pujol
Pachina web

Francisco d'Assís Tàrrega i Eixea (Villa-reyal, País Valenciano, 21 de noviembre de 1852Barcelona, 15 d'aviento de 1909), estió o primer concertista de guitarra en a suya epoca.

Recuerdos de la Alhambra

Empecipió a estudiar a guitarra en Castellón de la Plana con o mayestro Julián Arcas. En o Conservatorio de Madrit estudió piano y harmonía. En 1869 adquirió una guitarra excepcional construyida por Antonio de Torres (luthier), con a que naixería l'uso d'a guitarra como instrumento de concierto. En 1880 ofrió recitals en París y Londres. En 1885 fixó a suya residencia en Barcelona y dica 1903 reyalizó chiras por Espanya transcribindo numerosas composicions clasicas y con obras propias. En 1906 sofrió una paralisi d'o costau dreito d'a cual no plegó a recuperar-se.

A influyencia de Tàrrega en a guitarra d'o sieglo XX a traviés de disciplos como Emilio Pujol, estió inmensa. A suya obra propia no s'aparta d'o nacionalismo de salón y, antiparte d'unas 120 transcripcions, componió 78 obras d'as cuals agún perviven piezas como Recuerdos de la Alhambra, Capricho árabe, u Danza mora.

Referencias editar

  • Editorial Espasa Calpe. Diccionario Biografico de los Grandes Compositores de la Música. pàg. 534 (ISBN 84-239-5389-0)