Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Un cebollar ye un campo u extensión sembrada de cebollas, u mesa en cultura ta producir cebollas. Un cebollar produce d'entre 20.000 y 40.000 cebollas por hectaria[1] en una anyada normal.

Un cebollar.

A cebolla ye una hortalicia que no se consume toz os días, y que da prou treballo como ta que a cantidat que una familia regular en consume valga millor criar-la en un huerto particular, a on se puede tener atras especies. Por tanto, os cebollars en extensión, que producen mils de kilos de cebollas, no son destinaus a consumo particular sino que gosan asociar-se a la venta y exportación d'o producto.

Os cebollars pueden estar de regano u de secano, pus a cebolla ye una planta que en toz dos sistemas puede creixer. Manimenos, en o entorno de secano creix mas a boniquet y tienen un gusto mas fuerte cuan se cullen, por o que en l'actualidat tiende a sembrar-se mayoritariament en regano, o que va deixando a os cebollars de secano cada vegada mas relegaus.

En Aragón i ha cebollars destacables en a huerta de Gallur, Taust, Pedrola, Noviellas y Luceni. En a huerta de Fuents d'Ebro y belatros municipios en a redolada s'ha creyau, en 2010, una Denominación d'Orichen Protechida a redol d'a Cebolla Dulce de Fuents d'Ebro.

Se veiga tamién editar

Referencias editar

  1. (es) Voz «Cebolla». Gran Enciclopedia Aragonesa (TOMO III). Unión Aragonesa del Libro, Unali S.L. Zaragoza, 1981. ISBN 84-85656-10