Blade Runner 2049

cinta de 2017 dirichita por Denis Villeneuve
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Blade Runner 2049
Póster d'a cinta.
Póster d'a cinta.
Ficha tecnica
Dirección Denis Villeneuve
Producción Broderick Johnson
Andrew A. Kosove
Cynthia Yorkin
Bud Yorkin
Guión Hampton Fancher
Michael Green
Musica Hans Zimmer
Benjamin Wallfisch
Fotografía Roger Deakins
Montache Joe Walker
Vestuario Renée April
Actors Ryan Gosling
Harrison Ford
Ana de Armas
Sylvia Hoeks
Robin Wright
Datos y cifras
País(es) Estaus Unius
Anyo 2017
Debantadera 3 d'octubre de 2017 Los Angeles (California, Estaus Unius)[1]
Chenero(s) Cine de ciencia-ficción
Durada 163 min.
Idioma(s) Anglés
Companyías
Productora(s) Columbia Pictures
Distribución Sony Pictures Releasing
Presupuesto 150-185 millons de dólars
Informacions en bases de datos especializadas:

Blade Runner 2049 (títol orichinal en anglés, enguerada con ixe mesmo títol en Aragón) ye una cinta de cine estausunidense de cine de ciencia-ficción de l'anyo 2017, dirichita por Denis Villeneuve seguntes un guión de Hampton Fancher y Michael Green[2], con una dirección de fotografía de Roger Deakins y una banda sonora de Hans Zimmer y Benjamin Wallfisch. En o suyo reparto incluye a destacatos actors como Ryan Gosling, Harrison Ford u Ana de Armas.

As ideas pa una secuela de Blade Runner se proposoron por primera vegada en a decenio de 1990, pero os problemas de licencia paralizoron o suyo desembolique. Andrew Kosove y Broderick Johnson obtenioron os dreitos cinematograficos de Bud Yorkin. Ridley Scott renunció como director inicial d' a cinta y treballó como productor executivo, entre que que Villeneuve estió nombrau mas tardi pa endrezar. Blade Runner 2049 se financió a traviés d' una asociación entre Alcon Entertainment y Sony Pictures y una devolución de treudos financiada por o gubierno hongaro. Warner Bros., en nombre d'Alcon, distribuyó a cinta en Nordamerica, entre que que Sony s'encargó d' a distribución en os mercatos internacionals. A fotografía prencipal se levó a cabo prencipalment en dos estudios de sonito en Budapest mientres cuatro meses, dende chulio dica noviembre de 2016.

Blade Runner 2049 s'engueró en Los Angeles o 3 d'octubre de 2017 y s' engueró en Estaus Unius en 2D, 3D y IMAX o 6 d'octubre de 2017. A cinta recibió elochios d' os criticos, qui emponderoron os suyos actuacions, dirección, cinematografía y edición, partitura musical, disenyo de producción, efectos visuals y fidelidat a la cinta orichinal. Estió considerada una d'as millors cintas de 2017. Manimenos, estió una decepción de taquilla, replegando 260,5 millons de dolars en tot o mundo frent a un presupuesto de producción d' entre 150 y 185 millons de dolars. Blade Runner 2049 estió nominau y ganó diversos elochios, recibiendo cinco nominacions en os Premios Oscar, ganando Millor Cinematografía y Millors Efectos Visuals. Tamién recibió ueito nominacions en a 71a edición d'os Premios de Cine de l'Academia Britanica, incluiu o de Millor Director, y ganó Millor Cinematografía y Millors Efectos Visuals Especials.

Reparto editar

Se veiga tamién editar

Referencias editar

Vinclos externos editar