Archidiocesi de Pamplona y Tudela

(Reendrezau dende Arcebispato de Pamplona)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

L'archidiocesi de Pamplona (en latín: Archidioecesis Pampilonensis et Tudelensis) ye una seu bispal que se troba en Navarra. Creyoron esta diocesi en epoca de l'Imperio Romano, y estió dependient inicialment de l'archidiocesi de Tarragona dica 1318, cuan o papa Chuan XXII fació convertir-se en archidiocesi a l'archidiocesi de Zaragoza cuan li'n demandó o bispe Pero López de Luna, por deseyo de Chaime II d'Aragón. Dependió dimpués (1574-1851) de l'archidiocesi de Burgos y atra vegata de Zaragoza (1851-1956, cuan esdebenió una archidiocesi.

Archidiocesi de Pamplona y Tudela
Archidioecesis Pampilonensis et Tudelensis
Archidiocesi de Navarra
Entidat
 • Provincia
Archidiocesi
Pamplona
Capital Pamplona
Superficie
 • Total

10 421 km²
Población
 • Total

642 051 hab.
Arcebispe Luis María Oroz Arraiza
Seu bispal Seu de Santa María
Parroquias 739
Fundación Sieglo V
Pachina web oficial

A suya seu se troba en a Seu de Santa María en Pamplona.

Frontera d'a Seu de Santa María de Pamplona.

Como archidiocesi forma la provincia eclesiastica de Pamplona y ye capeza d'as diocesis de Sant Sabastián, Calagorra, Chaca y Tudela. En adhibir-ie a ista zaguera prenió o nombre d'Archidiocesi de Pamplona y Tudela.

Arcipestraus (como diocesi) editar

L'archidiocesi en sentiu estricto de diocesi (incluyindo-ie la diocesi de Tudela) se troba dividida en cuatre "zonas pastorals", que a la vegada se subdividen en 14 arcipestraus:[1]

Se veiga tamién editar

Referencias editar

  1. (es) Situación civil y eclesiástica, en a web de l'archidiocesi.

Vinclos externos editar