Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Ubikhes
пэху
Kirantukh Berzeg, zaguer prencipe ubikh
Rechions con comunidaz importants
Turquía
Idiomas
Ubikh
Relichión
Islam

Os ubikhes (en ubikh пэху) estioron un grupo etnico de luenga caucasiana noroccidental y relichión musulmana que habitaba en a redolata de Sochi y que se refuchió en l'Imperio Otomán fuyindo d'a ocupación rusa. Huei encara bi ha dos localidaz en Turquía con a gran mayoría d'a población constituita por ubikhes turquizatos.

Luenga editar

Ye una luenga muerta, por unas decadas una comunidat refuchiata a man d'a Mar de Marmará continaba charrando Ubikh. En a diaspora o luengache ubikh fue desplazato por o turco y en mayor mida por o circasián. O zaguer parlant d'ubikh, Tavfik Esenç morió en 1992 en Turquía. A luenga Ubikh teneba ueitanta consonants y no teneba que dos vocals.[1]

Historia editar

Dende 1864 ya no quedaba dengún Ubikh en a suya tierra a lo norte d'o Caucas y toz ya heban emigrato. A mayoría s'establioron en a redolata de Manyas, a man d'a Mar de Marmará, encara que beluns plegoron dica Chordania.

Referencias editar

  1. André Sellier: Atlas de los pueblos de Oriente.

Bibliografía editar