Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Este articlo tracta sobre a torre barranya, que ye un tipo de torre en os castiellos. Pa altros usos d'a parola torre se veiga Torre (desambigación).

Torre barranya ye una torre que fa parte d'un recinto fortificau con o que ye comunicau pero sin de muralla.

Torre de la Malmuerta, Córdoba (Espanya)

Conecta con a muralla por un arco) u puent que ye fácil de destruir si a torre cayese en mans de l'enemigo. Puet estar adosada como un gran bastión pero n'este caso ye de mayor mida que los atros. Se fa servir de talaya pero tamién pa fustigar a lo enemigo que preba d'amanar-se u rebasar a muralla.

A torre barranya mes antiga conoixida ye a de Calatayú. Belatros eixemplos de torres barranyas pueden estar a Torre de l'Oro en Sevilla, a Malmuerta en Córdoba u a Torre de Espantaperros en Badajoz, (con una alcazaba que tien atros eixemplos d'estas torres), y las costruitas por Don Juan Manuel en o castiello d'Escalona del Alberche. En o Castiello d'Almodóvar tamién bi n'ha una.

Mencions en fuents aragonesas editar

En Gestas del Rey Don Jayme podemos leyer:

El dixo el rey que era contento del jurament, et que si el metiesse toda la torre barranya en la fialdat de render el castiello, et que fiziesse fazer a los moros una barbacana en torno de la torre;

Se veiga tamién editar

Vinclos externos editar