Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

A pinta[1] ye una substancia de consistencia graixa y tonalidat blanca u amarillenca, que se troba de forma emulsionada en a leit.

Pinta.

Ye constituida prencipalment por globulos de materia graixa que se troban flotando en a superficie d'a leit cruda; por ixo se diz que ye una emulsión de grasa en augua. Ista capa se puede apreciar deixando bella cantidat de leit, sin homochenizar ni descremar, en una basilla: se puede observar como que una delgada capa prene forma en a superficie. Ista cinta de graixa se desepara por meyo d'un proceso de centrifugación y s'envasa por separau pa o suyo emplego en gastronomía.

Cal no pas trafucar ista pinta con a cual se forma cuan se bulle a leit, clamada telo, y que se produz por aglomeración de l'albumina d'a leit desnaturalizada por a calor. O telo que se forma en a superficie d'a leit bullida, manimenos tener un aspecto semellant a la pinta s'ha transformau quimicament por efecto d'a calor y tien un gusto y una textura liucherament diferent.

Referencias editar