Orden de Clunyego

(Reendrezau dende Monches de Cluñego)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

La orden de Clunyego ye una reforma de la Orden de Sant Benedit. La creyoron l'11 de setiembre de 909; Guillén I duque d'Aquitania donó la villa de Clunyego (Cluniacum en latín, Clunhic en occitán) a lo papato pa que i fundase un monesterio con doce monches. Lo monesterio lo costruyoron en Mâconês, en Saona y Loira.

La abadía de Clunyego

A principios de lo sieglo X, naixe dentro de la ilesia catolica, la voluntat de reformar la orden monastica. Esta restauración se basa en la Regla de Sant Benedit, un reglamento que riche la vida de los monches detallando cómo ha d'estar la vida monastica. Esta regla prene un important desembolique por la intervención de Benedit de Aniane, pero no va guaire mes t'allá por las tradicions de las abadías y por la rutina de la suya aplicación. Clunyego decide d'imposar-se agrupando un numero gran de conventos y convertindo-se en la orden mes important de la Edat Meya, establindo-se por tot arreu d'Europa.