Mezcla

(Reendrezau dende Mescla)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Una mezcla u mescla[1] (de lo latín MISCULARE), ye un sistema material formau por dos sustancias u unas cuantas sustancias que no han reaccionau quimicament y mantienen las suyas propiedaz fisicas, por lo que se pueden despartir por medios fisicos como la destilación, la decantación, la flotación, la filtración, la precipitación u la centrifugación. Las mezclas pueden estar homochenias si no se veyen los diferents components a simple vista u heterochenias si se veyen los components a simple vista. Un eixemplo de mezcla homochenia ye l'aire, l'augua de la mar u cualsiquier aliación. Un eixemplo de mezcla heterochenia ye una roca polimineralica como lo granito u cualques deterchents. Entremeyo de las mezclas homochenias y heterochenias tenemos las emulsions. La mes gran part de los alimentos son mezclas de nutrients.

Lo granito ye una roca polimineralica y una mezcla heterochenia de cuarz, feldespatos y micas, entre atros minerals.
L'allolio ye una emulsión de suco d'allo y olio d'oliva.
L'augua de mar ye una mezcla homochenia u disolución d'augua con sals disueltas y tamién cantidaz muito variables d'aire que permiten respirar a los peixes y animals acuaticos.

Referencias editar

  1. (es) LÍBANO, Ángeles y SESMA, J. Ángel, Léxico comercial en Aragón (Siglo XV) Institución Fernando el Católico, 1982. p 257.

Veyer tamién editar