Medellín (Badajoz)

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo tracta sobre o municipio de Medellín, en Espanya. Ta altros emplegos d'o toponimo Medellín se veiga Medellín (desambigación).

Medellín ye un municipio extremenyo d'a provincia de Badajoz. Se troba situato en a comarca d'as Vegas Altas y en o partiu chudicial de Don Benito. A suya población ye de 2.300 habitants (2016), en una superficie de 65 km².

Medellín
Municipio d'Espanya
Bandera Escudo d'armas
Entidat
 • Estau
 • Comunidat
 • Provincia
 • Comarca
Municipio
 Espanya
Extremadura
Badajoz
Vegas Altas
Superficie 65 km²
Población
 • Total

2237 hab. (2013)
Altaria
 • Meyana

264 m.
Distancia
 • 103 km

enta Badajoz
Codigo postal 06411
Coordenadas
Medellín ubicada en Extremadura
Medellín
Medellín
Medellín en Extremadura
Web oficial

Toponimia editar

O toponimo Medellín se remonta a lo latín METELLINUM, nombre d'un nuclio de población de caracter militar fundau por Metelo entre os anyos 77 y 78 con a fin de creyar una muga de protección d'a Betica contra l'exercito de Sertorio.[1]

O filologo Alonso Zamora Vicente destaca que ye un toponimo con apocope en a terminación -ino (que no siempre ye o sufixo -ino) que no se corresponde con a fonetica actual d'Extremadura.[2]

Se documenta una mención a Medellín en aragonés medieval en a "Cronica de los Conquiridors", compilación historica de Chuan Ferrández d'Heredia.

...Et fueron alli al Rey grandes gentes delos conceios que yuan dela part de leon et coria / et de grada et de montanches et de medellin et de caçres / & de muchos otros lugares...

Puestos d'interés editar

Cal destacar a necropoli tartesica de Medellín y tamién un puesto cercano y interesant como o chacimiento arqueolochico d'orichen tartesico conoixiu como O Turuñuelo, datau en o Sieglo V aC y que se troba a uns 3 km. en a localidat vecina de Guareña.

Personalidaz naixitas de Medellín editar

Referencias editar

  1. (es) Mangas Manjarrés, Julio: Historia de España, 3. De Aníbal al Emperador Augusto. Hispania Durante la República Romana. Historia 16, 1995, pp 45-46.
  2. (es) Alonso Zamora Vicente: Dialectología española. Editorial Gredos, segunda edición, 1989, pp 116-118.

Vinclos externos editar