Județe

(Reendrezau dende Judeţe)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Un județ (ʒuˈdet͡s en rumano, județe en plural, ʒuˈdet͡se) ye una división administrativa propia de Rumanía, equivalent a una provincia en atros países. Ye a división administrativa de primer ran en o país, que se divide en 41 provincias u județe, cadaguno d'ells a la suya vegata subdividitos en municipios.

Mapa con os 41 județe en que actualment se divide Rumanía.

Tien o suyo orichen en a historia medieval de Rumanía, en estar a división administrativa historica en o prencipau de Moldavia, en Transilvania y en Vlaquia, y s'adoptó como nombre t'as divisions administrativas d'o nuevo país en plegar Rumanía en a suya independencia de l'Imperio Otomán o 13 de chulio de 1878.

Etimolochía editar

A palabra județ tien en rumano o suyo orichen en a palabra jude con o sentito de "chuez" u "alcalde", procedent d'o latín judicium, "chuicio" en aragonés.

Județe editar

As 41 provincias u județe en que ye dividita Rumanía (amás de Bucarest, que no en fa parte de denguna), con a suya respectiva capital, son: