Lo Grau de Valencia

(Reendrezau dende Grau de Valencia)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Lo Grau de Valencia (conoixito en Valencia simplament como el Grau) yeran uns poblatos arredol de lo puerto de Valencia, que huei s'han adhibito a la ciutat a causa de lo suyo creiximiento. Actualment tamién se conoixen oficialment como Poblats Marítims, districto formato por los barrios de lo Grau, lo Cabanyal-Canyamelar, la Malva-rosa, Beteró y Natzaret.

Lo Grau
Barrio de Valencia

Ilesia de Santa María d'o Mar en o Barrio de Lo Grau
Entidat
 • País
 • Comunidat
 • Ciudat
 • Districto
Barrio
Espanya
País Valenciano
Valencia
Poblats Marítims
Superficie
 • Total

0.717
Población
 • Total (2020)
 • Densidat

9 365 hab.
13.422,59 hab/km²
Codigo postal 46024

Lo Grau en o mapa d'os districtos de Valencia

Sin duda ye lo barrio de lo Cabanyal lo mes conoixito y apreciato por lo suyo urbanismo ortogonal fruito de lo enanto de la linia de costa y la construción de nuevas filas de cabanas a piet de playa. Actualment la suya integridat ye amenazata por lo prochecto de prolongación de l'avenita de Blasco Ibáñez.

Toponimia editar

"Grau" significa "puesto de la costa a on se puet desembarcar", y puet coincidir con la desembocadura d'un río. Lo primer nuclio fue fundato en lo sieglo XIII por Chaime I como Vilanova del Grau porque i viviban los pescataires y bels comerciants. Lo resto amaneixioron en lo sieglo XIX como poblatos de pescataires. En 1837 se convertió en municipio independient dica 1897 con lo nombre de Poble Nou del Mar (u de la Mar), en que fue adhibito a Valencia.

Ye mencionato en un fragmento en castellano d'una versión de las Cronicas de los Chueces de Teruel:

1366 Martin Sanchez de la Raga. En esti anyo de cabo aquel malvado rey de Castiella sitió otra vez Valencia. Et vino el señor rey Don Pedro de Aragón por mar y por tierra cerca de Murviedro et poderosament descercola como rey, et vino por la traición de Don Tello que estava con el conte de Trastamara con el rey de Aragón havria preso al bravo leon do Castiella por la barba en el Grau de Valencia sino que madrugó para huir, que antes del dia se fue por un pequeño y estrecho sendero. Et el rey fue pos del, et no lo osó atender e por el grant peligro

Patrimonio editar

  • Ilesia de Santa María d'o Mar (Església de Santa Maria del Mar): devantada con motiu d'o establimiento d'o lugar de Vila Nova del Grau, y estió alienata posteriorment. En ista ilesia venera-se a imachen d'o Santísmo Cristo de Lo Grau que, seguntes a tradición, arribó flotando en una escalera.
  • Reyals Ataranazas (Reials Drassanes): estioron devantadas en o sieglo XIV y enamplatas posteriorment.

Vinclos externs editar