Granja de Moreruela

Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Granja de Moreruela ye un municipio d'a provincia de Zamora, en a comunidat autonoma de Castiella y Leyón. A suya población ye de 246 habitants en una superficie de 41,54 km².

Granja de Moreruela
Municipio de Castiella y Leyón
Escudo d'armas
Ilesia d'a Granja de Moreruela.
Ilesia d'a Granja de Moreruela.
Entidat
 • Estau
 • Comunidat
 • Provincia
 • Comarca
Municipio
 Espanya
 Castiella y Leyón
Zamora
Tierra de Campos
Superficie 41,54 km²
Población
 • Total

246 hab. (2013)
Altaria
 • Meyana

730 m.
Alcalde Juan Carro Santos
Codigo postal 49740
Coordenadas
Granja de Moreruela ubicada en Castiella y Leyón
Granja de Moreruela
Granja de Moreruela
Granja de Moreruela en Castiella y Leyón
[Página web local Web oficial]

D'o suyo termin municipal fa parte o lugar de La Tabla.

Historia editar

As pinturas d'arte rupestre esquematico de l'Abrigo de El Portalón han deixau testimonio de que a zona estió ocupada dende a prehistoria, y posteriorment por os restos romanos tamién fan pensar que bi heba bel población en a zona. A primera mención d'un establimento en l'actual lugar que ocupa o pueblo ye en l'anyo 1143 seguntes un documento en que o rei Alifonso VII de Leyón donó a villa de Moreruela de Frades ta l'establimento d'o Monesterio de Santa María de Moreruela en o cual s'endica os lugars con que mugaba, un d'éls, Santa Eugenia (antigo nombre de Granja de Moreruela), endica que yera muit circa. Posteriorment en 1162, ista villa fue donada a o monesterio pasando a estar o suyo nombre Granja de Santa Eugenia, y mas tarde en 1204 torna a cambiar o suyo nombre a Granja de Opera deixando de estar vila ta fer parte de Moreruela.

En 1585 se documenta La Granxa en un documento conoixito como as Leyes de Moreruela a on se regulan as normas d'o munecipio. Posteriormente en a edat muderna o suyo nombre ya apareixe como Granja de Moreruela.

Molimentos editar

 
Repuis d'o Monesterio de Santa María de Moreruela

.

Bibliografía editar

  • Mezquita Cordero, Samuel: Santovenia y su entorno, Bretó, Villaveza y Monasterio-Granja de Moreruela. Ed Círculo Rojo, Almería 2014. ISBN 978-84-9076-538-8.
  • Alfonso Antón, Mª Isabel: La Colonización Cisterciense en la meseta del Duero. El ejemplo de Moreruela. Madrit, 1983, Tomo II, doc. nº 4, pachina 61.
  • González Rodríguez, Rafael: Documentación medieval del monasterio de Moreruela en el Archivo Municipal de Benavente. Benavente, 1998, doc. nº 3, p. 11.
  • Sastre García, José Manuel: Documento para la Historia de la Villa de Granja de Moreruela. Cistercium, Revista monástica, nº 208, enero-chunio 1997, pachinas. 257-271.

Se veiga tamién editar

Vinclos externos editar