Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Foces de Xalón

Envista de la ribera de Xalón en Uermeda.
Datos chenerals
Tipo ZEPA
PIC
Establiu
Superficie 5.199,36 ha
Situación
Situación Comunidat de Calatayú
Latitut
Lonchitut
Mapa

Las foces de Xalón representan un tramo estreito de 16 km con foces y recolons dende lo Cerro de Sant Paterno en Uermeda dica Paracuellos de la Ribera[1] que lo riu Xalón ha escavau en las losetas y ortoquarcitas paleozoicas de lo Macizo de Calatayú y Mont-albán entre la Sierra de la Virchen y la Sierra de Bicort.

Las foces de Xalón dan nombre a un espacio protechiu con categoría de "Puesto d'Importancia Comunitaria" que incluye terreno en las sierras paleozoicas de las dos marguins de lo riu como lo Cerro de los Pedrosos en la marguin ezquierda y La Cocha[2] en la marguin dreita.

En lo fondón de las foces bi ha planas aluvials a on creixen selvas de ribera con sargueras, Populus alba y Populus nigra. En las zonas de sierra creixen carrascals acidofilos, pero tamién bi ha diferents tipos de maticals baixos y extensions de Brachypodium retusum. Zoolochicament destaca la existencia de rapinyaderas rupicolas y de loiras.

La localidat d'Embit de la Ribera y la pedanía despoblada de Campiel son situadas en las foces de Xalón.

Referencias editar

  1. (es) Prensa Diaria Aragonesa: Los ríos de Aragón. El Río Jalón. El Periódico de Aragón, Diputación General de Aragón, 2005, p 30-34.
  2. (es) Eduardo Viñuales Cobos: Red Natural de Aragón. Comunidad de Calatayud nº 17, 2007. pp 32-33.

Bibliografía editar