Falla sud-valenciana

(Reendrezau dende Falla sur-balenziana)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

A falla sud-valenciana ye una falla tectonica que arranca dende a mar en Xeresa, pasa por Barx, Exatiba y tota a Val de Montesa, prolongando-se dimpués enta tierras manchegas por o corredor d'Almansa. Os cheologos definen este conchunto como una succesión d'anticlinorios y sinclinorios con verchencia ta o norte, a on que os primers son constituitos por materials carbonataus cretacios (principalment) que orichinan a las sierras y os segundos a las vals, ocupadas por os sallagons d'o Mioceno, cubiertos por materials detriticos Cuaternarios.

Envista de la Val de Montesa dende l'Alto de la Creu (Vallada). La Val de Montesa s'ha formau en la falla sud-valenciana.

A falla sud-valenciana constituix una linia divisoria entre o Sistema Betico (a lo sud) y lo Sistema Iberico (a lo norte) en o País Valenciano.

Vinclos externos editar